מועצת הכבלים: הסדרה "שכונה" - לא לילדים

במכתב ששלחה מועצת הכבלים להוט ולערוץ ניקלודיאון נטען כי בעקבות פרק "אלים" ששודר בשבוע האחרון ובו נעשה שימוש בנשק, יש להעלות את הסיווג של התוכנית לבני נוער בני 14 ומעלה

כוכבי  שכונה  / צילום:דודי חסון
כוכבי שכונה / צילום:דודי חסון

מועצת הכבלים והלוויין טוענת כי התוכנית הלהיט של ערוץ ניקלודיאון בכבלים "שכונה" אינה מתאימה לילדים מתחת לגיל 14.

במכתב שיצא היום לחברת הוט ולערוץ המשדר נטען כי בעקבות פרק "אלים" ששודר בשבוע האחרון ובו נעשה שימוש בנשק, הסיווג הניתן לתוכנית היום כתוכנית המיועדת לבני 8 ומעלה אינו הולם וכי יש להעלות את הסיווג של התוכנית לבני נוער בני 14 ומעלה.

"שכונה" של גיורא חמיצר היא אחת התוכניות הפופולריות בקרב קהל הילדים בכל הזמנים. מאז עלתה, שברה התוכנית שיאי ההזמנה ב-VOD, עם למעלה מ-3 מיליון צפיות בתכניה. בשעת שידורה ב-15:40 אחר הצהריים, הרייטינג לו זוכה ערוץ ניקלודיאון גובר לעיתים על נתוני הצפייה בערוצים המסחריים.

בפרק המדובר, מספר 46, אחת מהדמויות נחטפת ושתי דמויות אחרות - של תלמידות תיכון - מותקפות באקדחים ושוקר חשמלי והן בתגובה מצטיידות בסכין. על-פי יו"ר המועצה ד"ר יפעת בן חי שגב, לא מדובר בהפרה משום שאין איסור לשדר אלימות, אולם היא אמורה להיות מסווגת לגילאים הנכונים.

לדבריה, "התוכנית בעייתית משום שהיא עוסקת באדם שמרמה את רשויות המס ויושב על כך בכלא. תוכניות ילדים צריכות להיות סוג של נמל מבטחים שההורה יהיה שקט שילדיו צופים בזה. ההשפעה של אלימות בטלוויזיה על ילדים היא מוכחת. אני מתכוונת לטפל בנושא תוכניות הילדים ביד מאוד קשה. אין לי ספק שבטלוויזיה האמריקאית התוכנית הזו לא הייתה מתאפשרת לשידור לילדים".

מחברת ענני תקשורת, המפיקה את ערוץ ניקלודיאון ישראל, נמסר כי "טרם התקבלה אצלנו הפנייה. כשתגיע נבחן את הדברים בכל הרצינות הנדרשת".