מנהל ההון סיכון שהתגבר על פציעה בלבנון וטיפס לפסגה

רמי ברכה, שותף מנהל בפיטנגו, קרן ההון סיכון הגדולה בישראל, שמנהלת השקעות בהיקף של 2 מיליארד דולר, נמשך לאקשן ■ ראיון בלעדי ל"ליידי גלובס"

רמי ברכה / צילום: אריק סולטן
רמי ברכה / צילום: אריק סולטן

אתגר ים מדליקים אותו. סיכונים מעירים אותו, מחדדים את החושים. לא סתם בחר לעשות את הקריירה שלו בקרן הון סיכון. הוא גולש בים על קייטסרף, מצטיין בסקי וסנואובורד, יוצא למסעות אופני שטח בעולם ולכבוש את פסגת הקילימנג'רו, ואת כל זה הוא עושה כקטוע יד ורגל, תוצאה של פציעה במלחמת לבנון הראשונה.

"בהתחלה היה נורא קשה ומורכב, אבל נלחמתי והתאמצתי והצלחתי", אומר רמי ברכה, 53, שותף מנהל בפיטנגו, קרן הון הסיכון הגדולה בישראל, המנהלת השקעות בכ-2 מיליארד דולר.

בשנת 1983, בזמן מלחמת לבנון הראשונה, הוא שירת כמפקד מחלקה בצנחנים. הוא נשלח לחלץ 2 פצועים שעלו על מוקש. המשימה הזו שינתה את חייו.

"כשהתחלנו לרדת מהטראסה, שאלתי את המ"פ איפה בדיוק הניח את רגלו, הוא סימן לי, ובשבריר השנייה שהנחתי את רגלי על הסלע, קלטתי את הטעות. התפוצצתי, עפתי כמה מטרים באוויר, אבל נשארתי בהכרה. תוך שנייה הפכתי ממחלץ למי שזקוק לחילוץ. מיד בחנתי את הגוף, ראיתי ששתי הידיים נפגעו, גם מהמוקש וגם מהנפילה, ראיתי שאין לי כף רגל, יד שמאל נפוחה ויד ימין קרועה. ראיתי גם שאני מצליח להזיז את האצבעות ביד ימין והחלטתי שאני חייב לשמור על ההכרה. אבל עד שהגיעו המסוקים איבדתי הרבה דם, ולא נשארתי בהכרה. התעוררתי מהניתוח ושאלתי מה חסר לי. הייתה תחושה קשה של החמצה, כי לא רק שנפצעתי, גם לא הצלחתי לשמור על עצמי אחרי שנפצעתי".