פידיון מכירת האמנות של תירוש: 2.5 מיליון דולר

"חמניות" של ראובן רובין נמכר ב-90 אלף דולר ■ בסך-הכול נמכרו 87% מהפריטים שנכללו בחלק זה של המכירה

חמניות של ראובן רובין / צילום: באדיבות תירוש
חמניות של ראובן רובין / צילום: באדיבות תירוש

לא רק ואן גוך, גם ראובן רובין צייר חמניות, ויצירתו המפוארת נמכרה תמורת 90 אלף דולר במכירה הפומבית של בית המכירות הפומביות תירוש שנערכה במוצ"ש. בסך-הכול נמכרו 87% מהפריטים שנכללו בחלק זה של המכירה, בסכום כולל של כ-2.5 מיליון דולר.

בתחום המחירים הגבוהים, נכלל גם ציור "חתונה" של יוסל ברגנר, שנמכר ב-81 אלף דולר. שיא חדש ומרשים נקבע לעבודה של האמנית אביבה אורי, שציורה "ונוס" נמכר ב-65 אלף דולר לאחר הערכה מוקדמת של 30-40 אלף דולר בלבד. ציור נוף של אורי ריזמן נמכר ב-60 אלף דולר; עבודה של האמן הדרום-אפריקאי החשוב ויליאם קנטרידג' נמכרה ב-57.5 אלף דולר, אף היא במרחק רב מההערכה המוקדמת שעמדה על אלף דולר בלבד.

בתחום האמנות העכשווית הושגו מחירים מרשימים לפסל "הגז" של סיגלית לנדאו, שנמכר תמורת 37 אלף דולר; "ילד" של ניר הודנמכר ב-16 אלף דולר, לאחר הערכה מוקדמת של 7-9 אלף דולר בלבד, עבודתה של זויה צ'רקסקי "מאו" נמכר ב-22 אלף דולר, בתחום ההערכה המוקדמת.

שתי אכזבות במכירה היו יצירה של מרדכי ארדון, שהוערכה ב-50-80 אלף דולר ולא נמכרה, ועבודה של יוסף זריצקי שהוערכה ב-30-50 אלף דולר ואף היא נותרה ללא קונים.

בעלי בית המכירות דב חזן מסר: "בדומה למגמה בכל העולם, המכירה מלמדת שוב כי חלקה של האמנות העכשווית תופס חלק יותר ויותר משמעותי, והמחזורים עולים ממכירה למכירה". בחלק ב' של המכירה של תירוש, שיתקיים במוצ"ש הקרוב, יועמדו למכירה כ-400 יצירות, בטווח מחירים נמוך יותר, הנע בין 200 ל-2,000 דולר.