לא יוצאת לחופשי: אתי אלון לא תשוחרר לפני תום מאסרה

ביהמ"ש קיבל עתירת המדינה נגד החלטת ועדת השחרורים לקצר שליש מעונשה של אלון, שהורשעה ב-2003 במעילה בבנק למסחר ונדונה ל-17 שנות מאסר

העתירה שהגישה המדינה נגד שחרורה המוקדם של אתי אלון התקבלה היום (ג') על-ידי בית המשפט המחוזי בלוד.

אלון הורשעה לפני ב-2003 בגניבת יותר מ-271 מיליון שקל מלקוחות הבנק למסחר שבו עבדה, ונדונה ל-17 שנות מאסר.

בית המשפט נימק את ביטול שחרורה של אלון ב"חומרת מעשיה ובנזקים העצומים שגרמה אלון למדינה ולאמון שנתנו אזרחים במוסדות הבנקאיים בכלל".

עתירת המדינה הוגשה בתחילת ינואר על-ידי הפרקליטות נגד החלטת ועדת השחרורים של שב"ס לקצר שליש ממאסרה של אלון לאור התנהגותה הטובה במאסר.

לטענת המדינה, ועדת השחרורים לא ידעה שאלון לא שילמה קנס בגובה 5 מיליון שקלים שהוטל עליה בהליך הפלילי, לאחר שהכריזה על עצמה כפושטת-רגל ב-2007. "האסירה הייתה חייבת ליידע את הוועדה על צו הכינוס שנפתח שנים קודם לכן, וחשיפת נתון זה היה מחייב את הוועדה לתת משקל גבוה יותר לאי-תשלום מלוא הקנס בעתיד. אי-תשלום מלוא הקנס בפועל מהווה למעשה אי-ריצוי העונש ואי-החזרת החוב לחברה", כתבו עורכות הדין גנית גדות ועינת לב-ארי מפרקליטות מחוז מרכז.

"התנהלות זו של האסירה מהווה דוגמה נוספת ליכולתה לנהוג באופן מניפולטיבי וליצור מצג-שווא כאילו בכוונתה לשלם את מלוא תשלום הקנס", הוסיפו העותרות.

עוד נטען בעתירה כי הכספים שגנבה אלון מהבנק למסחר מימנו, הניעו והעצימו ארגוני פשיעה ואף שימשו לביצוע עבירות רבות על-ידי הארגונים הללו. "למרות חלוף השנים, כספי הבנק למסחר עדיין ממשיכים להניע ארגוני פשיעה וסכסוכים, ועד היום לא נחשפה התמונה המלאה של 'נתיבי הכספים'", נכתב בעתירה.

בין מארס 1997 ועד חשיפת המעילה באפריל 2002, כששימשה סגנית מנהלת מחלקת השקעות בבנק למסחר, מעלה אלון ביותר מ-271 מיליון שקל מכספי לקוחות הבנק, מעילה מתמשכת שהביאה לקריסת הבנק. כספי הגניבה נועדו לסייע לאחיה, עופר מקסימוב, שנהג להמר והסתבך בחובות עצומים בשוק האפור.

משמעות החלטת בית המשפט מהיום היא כי אלון תמשיך לרצות את מאסרה עד תומו ב-2019.

עורכת דינה של אתי אלון, שני אילוז, אמרה כי בכוונתה לערער לבית המשפט העליון: "אתי מאוכזבת מאוד, המומה. זאת לא ההחלטה שקווינו וציפינו להיום. אנחנו סבורות כי בית המשפט טעה בהחלטה. היום ההחלטה הייתה צריכה להיות שונה, ובית המשפט העליון יגיד את דברו על כך".