לרדת בגדול: מנהלים שירדו עשרות ק"ג מספרים על המהפך

מי קיבל הלם כשעלה על המשקל, מי חווה משבר אישי, מי עבר אירוע לבבי, ועל מי כפתה את השינוי מאמנת הכושר הפרטית? ■ מנהלים מסבירים מה הביא אותם לשנות את אורח חייהם, לרדת דרמטית במשקל ולהיכנס לכושר

דן כרמלי  / צילום: אלבום פרטי
דן כרמלי / צילום: אלבום פרטי

"החודש הראשון היה קשה"

רמי דנה, בן 37, נשוי+2 מיקנעם, מנכ"ל רשת לחם ארז. ירד 16 קילו ב-4 חודשים

- מה גרם לשינוי, ואיך השגת אותו?

"הרבה מאוד זמן רציתי לבצע שינוי בחיי, לחיות בריא יותר, להקפיד על תזונה וספורט. ברגע שקיבלתי את ההחלטה, שיניתי את הרגלי האכילה שלי והתחלתי לעסוק בספורט. רזיתי 16 קילו ב-4 חודשים. החודש הראשון היה קשה מאוד, כיוון שהגוף היה צריך להתרגל לאכול אחרת. במקום לחזור הביתה מאוחר אחרי יום עבודה מתיש, ולאכול את החטיפים והשאריות של הילדים, התחלתי לאכול אחרת. בנוסף, דאגתי להקדיש חלק מהיומיום שלי לספורט למרות לו"ז צפוף. הקושי העיקרי הוא ההתמדה והעקביות שבלעדיהן שינוי לא נמשך לאורך זמן".

- איך הסביבה מגיבה לשינוי?

"המשפחה, החברים והקולגות בעבודה מאוד מפרגנים".

רמי דנה / צילום: אלבום פרטי תאיר פז
 רמי דנה / צילום: אלבום פרטי תאיר פז

"עברתי רה-אורגניזציה של החיים"

עו"ד דן כרמלי, בן 43, נשוי+2 מנס-ציונה, המשנה למנכ"ל איגוד לשכות המסחר. ירד 22 ק"ג בשנה

- מה גרם לשינוי, ואיך השגת אותו?

"לפני כשנה וחצי, אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הציע לי להצטרף אליו למסע אופניים של 350 ק"מ ב-5 ימים בהולנד. זה גרם לי להתחיל את השינוי, שבעקבותיו צלחתי את המסע בהצלחה ובגאווה. הישלתי 22 קילו בזכות שינוי הרגלי תזונה ופעילות ספורטיבית. הכול בראש. לא צריך לעשות שום טיפול כירורגי אלא רק להגדיר מטרה ולהיאבק להשיג אותה, ממש כמו בפיתוח עסק או בסגירת עסקה אטרקטיבית. המאבק הוא בעיקר מאבק עצמי, מול לחץ חברתי לאכול בכל הזדמנות, ומול והאטרקציות הקולינריות. זה רה-אורגניזציה של החיים, יצירת תהליכי חשיבה, תובנה והתנהלות חדשים".

- איך הסביבה מגיבה לשינוי?

"רעייתי ובנותיי היו שותפות מלאות לשינוי ותמכו ברגישות בתהליך: הרכב המזון במזווה הביתי השתנה, וכולם עוסקים בפעילות ספורטיבית. לפעמים אני פוגש אנשים שלא מזהים אותי וחולפים על פניי".

דן כרמלי / צילום: אלבום פרטי
 דן כרמלי / צילום: אלבום פרטי

"אירוע לבבי שעברתי גרם לי לרצות לעשות מהפך"

אריק אופיר, בן 40, גרוש+2 מכוכב-יאיר, מנכ"ל ובעלי קבוצת מוקד אנוש. ירד 80 קילו והפסיק לעשן

- מה גרם לשינוי, ואיך השגת אותו?

"בגיל 37 שקלתי 160 קילו ועישנתי 3 קופסאות סיגריות ביום; אירוע לבבי שעברתי גרם לי לרצות לעשות מהפך. לאט-לאט, בלי ניתוח לקיצור קיבה, הורדתי 80 קילו, הפסקתי לעשן ונכנסתי חזק לספורט למרחקים ארוכים. היום אני מרתוניסט ואיש ברזל: כבר 3 שנים שאני מתאמן כ-20 שעות בשבוע בריצה, ברכיבה על אופני כביש ובשחייה. ברוב ימות השבוע, יום האימונים שלי מתחיל ב-4:30 בבוקר. השתתפתי בלא מעט תחרויות טריאתלון, במספר מרתונים בארץ ובחו"ל ובתחרות איש הברזל בשבדיה. היה קשה לסגל אורח חיים שונה ממה שהייתי רגיל אליו, זה מאבק יומיומי, אבל היום זה כבר יותר פשוט. היום, אני מרצה בהתנדבות בפני בני נוער בבתי ספר ובתנועות נוער על כח רצון והשגת מטרות".

- איך הסביבה מגיבה לשינוי?

"מפרגנת, תומכת ודוחפת".

אריק אופיר / צילום: אלבום פרטי
 אריק אופיר / צילום: אלבום פרטי

"משבר גיל 40 גרם לשינוי"

רו"ח אלי אלעל, בזוגיות, מתל-אביב, מנכ"ל ובעלי חברת "שווי הוגן" להערכת שווי לתאגידים. ירד 31 קילו בשנתיים והפסיק לעשן

- מה גרם לשינוי, ואיך השגת אותו?

"משבר גיל 40 גרם לי לרצות לחולל שינוי. רזיתי 60 קילו, הפסקתי לעשן ועשיתי 'איש ברזל'. השינוי ארך שנתיים, אבל למעשה החל לפני 4 שנים כשפגשתי את גווין קניג, מאמן כושר שקבע לי מטרה לרוץ מרתון ברומא בגיל 42.2 (במדויק בתאריך הלידה. אני רואה חשבון, צריך לדבר איתי ככה במדויק). בהתחלה הירידה הייתה דרסטית, קיצונית, ואז הפכה למתונה יותר. החלפתי 3 פעמים את הגרדרובה בארון. מי שרוצה להגיע לאוורסט שיקיף את עצמו בצוות טוב של מומחים מקצועיים, כי קשה מאוד לטפס על האוורסט".

- איך הסביבה מגיבה לשינוי?

"בהתלהבות רבה. יש לי זוגיות חדשה. עשיתי מהפך".

רו
 רו

"האסימון נפל לי ביום שבו עליתי על המשקל"

אמיר אורלי, בן 44, נשוי+3 מחולון, סמנכ"ל מכירות ב-QSET פתרונות תוכנה ובעלי קבוצת WIN. ירד 36 קילו בשנה וחצי

- מה גרם לשינוי, ואיך השגת אותו?

"האסימון נפל לי ביום שבו עליתי על המשקל וראיתי את המספר 100 ק"ג. קיבלתי את האמת ישר לפרצוף. השינוי התחיל בצמצום כמויות האוכל. התחלתי לאכול מסודר, כל 3-4 שעות ובלי פיצות ובורקסים. עם זה שילבתי פעילות גופנית. הקושי היה בלקבל את ההחלטה שעכשיו מתחילים דיאטה, אבל אחרי שמתחילים זה יחסית פשוט כי יש מטרה. קושי נוסף הוא לשמור על המשקל. זה דומה להתנהלות בעסקים: ברגע שיש יעדים, קובעים תוכנית להשגתם. במהלך התהליך יש הפקת מסקנות, לימוד ושיפור עד שמשיגים את היעד. מבחינתי אלו היו יעדים בספורט - טריאתלון אולימפי, איש ברזל".

- איך הסביבה מגיבה לשינוי?

"המשפחה תמכה וגם הילדים התחילו לשים לב למה שהם אוכלים, לכמות הממתקים ולחשיבות הספורט".

אמיר אורלי / צילום: אלבום פרטי
 אמיר אורלי / צילום: אלבום פרטי

"גיליתי את הכוח שבי, התאהבתי בו והתמכרתי אליו"

אפרת קליג, בת 42, נשואה+2 מגבעתיים, מעצבת אופנה. ירדה 35 קילו בשנתיים

- מה גרם לשינוי, ואיך השגת אותו?

"השינוי די נכפה עליי. נעמה שקד, מאמנת כושר פרטית, 'נחתה' אצלי בסטודיו ולא הרפתה ממקום בונה ומפרה: 'כמה שאת יפה וכריזמטית, אפשר עוד', היא אמרה לי כי האמינה שהיא רואה מישהי אחרת ולשם רצתה להוביל אותי. עד היום אני מתאמנת איתה. היא מריצה אותי כ-7 ק"מ ביום, 5 פעמים בשבוע. גיליתי את הכוח שבי והתאהבתי והתמכרתי לכוח הזה. כל פעם יעד חדש כשיא חדש. זה לא היה קשה כי נעמה ידעה לרגש ולהסב את תשומת-לבי לדברים הטובים. אנחנו רצות בכיף: צוחקות ושרות".

- איך הסביבה מגיבה לשינוי?

"אף אחד לא האמין שאדגול באורך החיים הבריא לאורך זמן. חשבו שזו קפריזה שלי, וכולם היו המומים שאני עקבית. בעבודה הפכתי למקור שסוחף אחריו. פעם כל חגיגה בסטודיו כללה 6 סוגי עוגות. היום אין יותר פיתויים".

אפרת קליג / צילום: אלבום פרטי אלה אוזן
 אפרת קליג / צילום: אלבום פרטי אלה אוזן

"בגיל 37 הגעתי ל-107 קילו"

אבי פרידריך, 38 נשוי+3 מירושלים, מנהל שיווק בווריפון. ירד 37 קילו ב-8 חודשים

- מה גרם לשינוי, ואיך השגת אותו?

"בגיל 37 הגעתי למשקל של 107 קילו, ואז גמלה בלבי ההחלטה לשנות את מצבי. פצחתי בדיאטה והפסקתי לאכול אחרי 20:00 בערב. אני מקפיד לאכול רק אוכל בריא ועושה המון ספורט - שחייה, אופניים וריצה. זו לא משימה פשוטה מ-3 סיבות עיקריות: אני דתי ולא מתאמן בשבת; אני ירושלמי, וכידוע אין פה ים להתאמן בו; ואני שכיר, ולכן קשה למצוא זמן לספורט. למרות כל זאת, הצלחתי להשלים מקצה בתחרות 'ישראמן'".

- איך הסביבה מגיבה לשינוי?

"מחמיאים לי כל הזמן".

אבי פרידריך / צילום: אלבום פרטי
 אבי פרידריך / צילום: אלבום פרטי