ארדן ביקש לדחות את הקמת תאגיד השידור הציבורי

בין היתר, המשמעות היא שאם נתניהו יאשר את בקשת ארדן, הציבור יתבקש להמשיך ולשלם אגרת טלוויזיה עד לחודש יולי - במקום עד אפריל כמתוכנן ■ ההערכה היא כי תוגש בקשה להארכה נוספת, עד אוקטובר 2015 לפחות

גלעד ארדן / צילום: איל יצהר
גלעד ארדן / צילום: איל יצהר

שר הפנים גלעד ארדן, הממונה גם על ביצוע חוק רשות השידור, הגיש בקשה רשמית לראש הממשלה בנימין נתניהו להזיז את תאריך היעד להקמת תאגיד השידור הציבורי החדש לחודש יולי 2015.

החוק מתיר להזיז פעמיים את המועד שבו תיסגר רשות השידור הקיימת ויקום תאגיד השידור הציבורי במתכונתו החדשה, וזו הבקשה הראשונה.

בין היתר, המשמעות היא שאם נתניהו יאשר את בקשתו של ארדן, הציבור יתבקש להמשיך ולשלם אגרת טלוויזיה עד לחודש יולי.

בשנה שעברה הצהירו ארדן שר האוצר לשעבר יאיר לפיד במסיבת עיתונאים משותפת כי בחודש מארס 2015 תקום רשות השידור חדשה, והציבור יחדל מתשלום אגרה. עם גיבוש החוק שעבר בקיץ 2014, נקבע חודש אפריל 2015 כתאריך היעד.

אולם עד לרגע זה, בעוד רשות השידור הנוכחית מצויה בפירוק, לא החל תהליך הבנייה של הגוף החדש שאמור להתחיל לפעול ביום בו הגוף הנוכחי יושבת. ההערכה היא כי בסופו של דבר תועבר בקשה להארכה נוספת, עד אוקטובר 2015 לכל הפחות.

הצעד הראשון להקמה הוא במינוי מנכ"ל זמני שיעסוק בהליכי גיבוש הגוף החדש שיכלול 3 ערוצי טלוויזיה ו-8 תחנות רדיו. ועדת קמא לאיתור המועמדים לתפקיד התכנסה פעם אחת לברירה ראשונה של המועמדים. הוועדה אמורה לבחור גם את חברי הדירקטוריון ואת יושב-הראש.

ל"גלובס" נודע כי בטרם התכנסה הוועדה הוחלט להחליף את אחת מחברותיה - סמנכ"לית השיווק של חברת שיכון ובינוי, דורית ברבי-סדן - מחשש כי בעתיד עשוי להיווצר מצב של ניגוד עניינים, משום שהחברה מפרסמת ברשות השידור. היא הוחלפה בד"ר אורית יעקובסון, מנהלת מכון מור.