צרפת: 3 שומרים נפצעו קל מדקירה במוסד יהודי בניס

החשוד בדקירת אנשי כוחות הביטחון נעצר, אולם מתנהל מצוד אחר שניים שסייעו לו ■ כוחות רבים הוצבו בעיר הדרומית במסגרת העלאת הכוננות במדינה ■ הרשויות בניס השיגו את תיעוד המקרה ממצלמות האבטחה באזור

פיגוע בעיתון "שרלי הבדו" - פריז / צלם: רויטרס
פיגוע בעיתון "שרלי הבדו" - פריז / צלם: רויטרס

3 אנשי כוחות הביטחון הצרפתיים ששמרו על מרכז קהילתי יהודי בעיר ניס, צרפת, נפצעו היום (ג') באורח קל מדקירה - כך מסרו גורמים משטרתיים לסוכנות הידיעות הצרפתית.

החשוד במעשה נעצר, אולם במשטרה מעריכים כי שני חשודים נוספים שסייעו לו נמלטו מהזירה, מול מבנה הרבנות בעיר ומוסדות נוספים של הקהילה היהודית.

החיילים הוצבו באזור לאחרונה, במסגרת העלאת הכוננות בצרפת, ותגבור האבטחה במוסדות של הקהילה היהודית. יותר מ-10,000 חיילים ואנשי כוחות הביטחון הוצבו במוקדים שונים בצרפת, בהם מרכזי קניות, בתי כנסת, מסגדים ותחנות מרכזיות, לאחר סדרת הפיגועים בבירה פריז, בחודש שעבר.

סגן ראש עיריית ניס, כריסטיאן אסטרוטי, גינה את הפיגוע בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, ובירך את כוחות הביטחון על "התערבותם המהירה" במקרה. הוא ציין כי הרשויות השיגו תיעוד של המקרה ממצלמו האבטחה. כמו כן, קרא אסטרוטי לממשלה להמשיך את תגבור הכוחות בעיר ולפעול בחומרה נגד פעולות טרור.

באתר המקומי "ניס מטאן" דווח כי כי דקות לפני הדקירה, החשוד נתפס על אחד מקווי הרכבת הקלה בעיר מבלי ששילם כרטיס. על פי הדיווח, הוא שילם את הקנס הקבוע החוק ומיהר להתחמק מאנשי כוחות הביטחון. משם, המשיך במהרה לכיוון זירת הדקירה.

הוא עמד מול החיילים, הניח את התיק שהיה עמו על הרצפה, ושלף את הסכין שהוטמנה בתיק, באורך של כ-20 סנטימטרים, ושימשה על פי החשד לביצוע הדקירה. החשוד זוהה כמוסא קוליבאלי.