עלות שכר גרשון זלקינד ובניו באלקו - עד 9.1 מ' ש' לשנה

החברה מבקשת לאשר למנכ"לים המשותפים, דניאל ומיכאל זלקינד, תגמול של עד 4.3 מיליון שקל כ"א

לפני שלושה חודשים טירפדו בעלי מניות המיעוט את אישור שכרו הנדיב של מנכ"ל אלקטרה, איתמר דויטשר. כעת מנסה גם החברה האם של אלקטרה, אלקו, לאשר תגמולים נדיבים של עד 9.1 מיליון שקל לשנה (בסך הכול) לבעל השליטה גרשון זלקינד (נשיא אלקו), ולשני בניו, דניאל ומיכאל, המכהנים כמנכ"לים משותפים בחברה.

אלקו , שנסחרת בשווי של 674 מיליון שקל, היא חברת החזקות הפועלת בתחומי הנדל"ן, תשתיות בנייה ומוצרי חשמל. בין היתר היא מחזיקה בחברות הציבוריות אלקטרה, אלקטרה צריכה ואלקטרה נדל"ן. החברה פרסמה אתמול זימון לאסיפת בעלי מניות שתתכנס ב-11 במארס, ושעל סדר יומה אישור הסכם הניהול עם זלקינד ובניו, שאמור להיכנס לתוקף באפריל - עם סיומו של ההסכם הנוכחי.

הסכם הניהול המוצע, שאושר בוועדת התגמול של דירקטוריון אלקו, נוקב בתשלום שנתי קבוע של 530 אלף שקל לגרשון זלקינד, מותאם על בסיס חודשי למדד המחירים לצרכן. בניו, המנכ"לים המשותפים דניאל ומיכאל זלקינד, יזכו לשכר בעלות מקסימלית של 4.3 מיליון שקל כל אחד - מתוכו 2 מיליון שקל עלות שכר בסיס והוצאות סוציאליות והיתרה מענק. כל אחד מהמנהלים יהיה זכאי לרכב מקבוצת שימוש 7, חופשה שנתית של 22 יום, וכן ימי מחלה, החזר הוצאות ועוד.

בהנחה שההסכם היה כבר תקף, התגמולים שהיו משולמים לשלושה ב-2013 הם כ-3.7 מיליון שקל לכל אחד מהמנכ"לים ו-530 אלף שקל לנשיא, ובסך הכול כ-8 מיליון שקל. התגמולים המצטברים לשלושתם בפועל הסתכמו ב-7.4 מיליון שקל.

בבת אלקטרה טורפד שכר המנכ"ל

ההסכם המוצע לא תואם את מדיניות התגמול הקיימת של אלקו, ולכן יתבקשו בעלי המניות לאשר גם את עדכון מדיניות התגמול. בעלי מניות המיעוט הבולטים באלקו הם כלל ביטוח (5.6%) וילין לפידות (5%).

כאמור, בחברה הבת (53.3%) אלקטרה, גופים מוסדיים המחזיקים ב-21.6% ממניות החברה התנגדו לעדכון תנאי ההעסקה של המנכ"ל דויטשר, שעלות שכרו ב-2013 הייתה כ-10 מיליון שקל. החברה ביקשה להגדיל את הגדרת הרווח שעל-פיו מחושב המענק למנכ"ל ל-3% מהרווח המתואם, ולאשר לו שכר חודשי של 150 אלף שקל.