מפעילי תקשורת: צריך אכיפה תקיפה מול בזק בשוק הקווי

בשעות האחרונות מתקיים שולחן עגול במשרד התקשורת שנועד לקדם את הרפורמה בשוק הקווי הקרויה שוק סיטונאי ■ בזק מנסה לשכנע שהיא לא מכשילה את המהלך

נציגים של חברות תקשורת יושבים היום בשולחן עגול במשרד התקשורת על מנת לנסות ולהגיע להבנות עם בזק בנוגע ליישומה של הרפורמה בשוק הקווי, השוק הסיטונאי. הדיון החל בבוקר וצפוי להתארך וזאת על מנת שניתן יהיה לצאת מהפגישה עם הבנות לגבי היישום בפועל של הרפורמה.

בין המפעילים לבין בזק שוררת מחלוקת לגבי היישום של הרפורמה כאשר מצד אחד היא טוענת שהיא מתכוונת ליישם את הרפורמה בהתאם למה שהורה לה המשרד, ומנגד המפעילים טוענים שהיא עושה הכל על מנת למנוע זאת.

הרפורמה אמורה להתחיל ב-17 בפברואר והמפעילים טוענים שאם משרד התקשורת לא יאכוף את הרפורמה בצורה תקיפה היא לא תיושם, מפני שלבזק יש את הדרכים שלה להפריע לתהליך, ולכן המשרד חייב לרדת לפרטי פרטים ולוודא שהיישום יעבוד בשטח ולא בתאוריה.

בבזק מקווים שיצליחו לשכנע את המשרד שפני החברה הוא ליישום הרפורמה ולא להכשלתה ושגם הבג"ץ שהגישה נגד הרפורמה מכוון לאלמנטים מסוימים בה ולא לרפורמה בכללותה.

הבעיה היא שבמשרד התקשורת מביעים ספקנות לגבי הכוונות האמיתיות של בזק והיא תצטרך לעבוד מאד קשה כדי לשכנע את המשרד שלא מדובר במהלך שנועד לבטל או להחליש את הרפורמה.

ל"גלובס" נודע,כי בזק מנהלת קרב חפירות בדיון ואולם מנכ״ל המשרד אבי ברגר מפגין תקיפות ודורש ממנה לעמוד בהוראות תיק השירות.