הפרקליטות: בנימין בן-אליעזר יועמד לדין בגין קבלת שוחד

יואשם בשתי עבירות של קבלת שוחד מאנשי העסקים אברהם נניקשווילי ורוי מוצפי, זאת בכפוף לשימוע ■ טיוטת כתב האישום תועבר בימים הקרובים לעיונו של היועמ"ש

בנימין בן אליעזר / צלם: תמר מצפי
בנימין בן אליעזר / צלם: תמר מצפי

פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) גיבשה טיוטת כתב אישום חמור שבמסגרתו יואשם, בכפוף לשימוע, בנימין (פואד) בן-אליעזר בשתי עבירות של קבלת שוחד מאנשי העסקים אברהם נניקשווילי ורוי מוצפי - כך פורסם הערב (ה') לראשונה במהדורה המרכזית של חדשות 2.

פרקליטיו של בן-אליעזר ניסו להיפגש עם נציגי הפרקליטות עוד לפני גיבוש טיוטת כתב האישום כדי להגיע עמם להסדר טיעון מוקדם בשל "ההידרדרות הדרמטית במצבו הבריאותי".

אחרי התייעצויות בפרקליטות הוחלט שלא לקיים את הפגישה הזאת. כלומר, ראשית תוגש הודעה על הזמנה לשימוע, ורק אז תתקיים הפגישה עם הפרקליטים.

טיוטת כתב האישום תועבר בימים הקרובים לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ואם הוא יאשר אותה, יזומן בן-אליעזר לשימוע שבו תוכרע הסוגייה.

מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) נמסר בתגובה כי "התיק נמצא בשלבי טיפול מתקדמים. מאז העברת תיק החקירה לפרקליטות, לא נתבקשה כל פגישה מטעם סנגוריו של מר בן-אליעזר, וממילא לא התקבלה כל החלטה לגבי בקשה שכזו".

פרש מהכנסת "לאחר לבטים לא קלים"

בצל החשדות שעלו נגדו באחרונה ובעקבות בעיות רפואיות, הודיע בחודש דצמבר האחרון בן-אליעזר על פרישתו מהכנסת. הוא פנה בכתב ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, והודיע לו על החלטתו.

"לאחר לבטים לא קלים החלטתי לפרוש מחברותי בכנסת ישראל", פתח בן-אליעזר את מכתבו. "כידוע לך, בתקופה האחרונה אני מתמודד עם בעיות בריאותיות, ובין היתר אני ממתין לעבור השתלת כליה. ההתמודדות עם הקשיים הבריאותיים דורשים ממני את מירב זמני וכוחי, ולצערי אינם מאפשרים לי להתמקד בעבודה הפרלמנטרית".

"אני כותב שורות אלה בהתרגשות רבה", ציין בן-אליעזר. "זה מכבר השלמתי קריירה של 60 שנה אותה הקדשתי למען מדינת ישראל. אני מתבונן אחורה בתחושה של גאווה וסיפוק, ומודה על כך שניתנה לי הזכות לשרת את עם ישראל ולקחת חלק בפיתוחה של מדינת ישראל".