מכרז הדרייב-אין: עיריית תל-אביב בונה על 6 מיליון שקל ב-5 שנים

בחודש הבא תוציא חברת היכלי הספורט את מכרז החסות השמית של האולם החדש ■ בין היתרונות שנלקחים בחשבון: חשיפה של כ-15 שניות לנוסעים בנתיבי איילון

אולם הדרייב-אין / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה
אולם הדרייב-אין / צלם: עודד קרני, מינהלת הליגה

אם הדברים תלויים בראש עיריית ת"א, רון חולדאי, המנכ"ל מנחם לייבה ומועצת העיר - האולם הרב-תכליתי החדש בדרייב-אין לא ייקרא על שמו של הזמר המנוח אריק איינשטיין, על-אף רצונם של האורחים המרכזיים במתקן - אוהדי קבוצת הכדורסל של הפועל ת"א. הכוונה היא להטמיע במתקן, בו השקיעה העירייה כ-90 מיליון שקל - שם של חברה מסחרית, בדומה להיכל מנורה-מבטחים ביד אליהו.

חברת "היכלי הספורט", המתפעלת עבור עיירית ת"א את האולם, הגיעה בימים האחרונים אל גמר ההכנות שלה לקראת הוצאת המכרז בחודש הבא. בניגוד למנורה-מבטחים שקיבלה חסות לשמונה שנים, החוזה בדרייב-אין יהיה לחמש שנים בלבד. הסיבה: בין העירייה לבין להיכלי הספורט קיים חוזה לחמש שנים בלבד לתפעול הדרייב-אין.

אם במנורה-מבטחים התקבלו 20 מיליון שקל, 2.5 מיליון לשנה, הרי שבדרייב-אין השאיפה היא של היכלי הספורט היא להגיע למיליון שקל בשנה, או אולי קצת יותר. במילים אחרות: בין 5 ל-6 מיליון שקל לאורך כל התקופה. במכרז הקרוב ייקבע רף תחתון שאם ההצעות שיתקבלו לא יחצו אותו - תהיה החברה רשאית לבטל את המכרז. מדובר ככל הנראה ב-20% מתחת לאומדן הרצוי.

למרות שמדובר בהיכל שמשרת כאמור בעיקר את הפועל ת"א, קבוצה שאינה משחקת זה שנים באירופה ואינה משודרת באופן תדיר, לעומת היכל הספורט ביד אליהו שנהנה יותר מ-40 שנה מניחוח אירופי, יש לאולם בדרייב-אין יתרון אחר שעליו בונים בעירייה: חשיפה של 15 שניות לפחות למאות אלפי הרכבים שחוצים מדי יום את נתיבי איילון.

על-פי גורמים בעירייה, בשלב הזה יש מספר רב של מתעניינים במכרז, בעיקר מצד חברות ביטוח, הרבה בשל הכניסה של מנורה-מבטחים ליד אליהו. ההערכה היא ששתי חברות ביטוח גדולות עשויות לגשת למכרז, כאשר יש גם התעניינות של חברת מימון, בנק, ועוד מספר חברות מסחריות.