אלון רבוע כחול מכרה 5% מרבוע נדל"ן בכ-70 מ' ש'

זוהי מכירה שנייה של מניות בתוך חודשיים, בעקבותיה ירדה אלון רבוע כחול להחזקה של כ-65% ברבוע נדל"ן ■ שווי רבוע נדל"ן - 1.45 מיליארד שקל

שרגא בירן / צילום: ורדי כהנא
שרגא בירן / צילום: ורדי כהנא

חברת אלון רבוע כחול שוב מוכרת ממניות החברה הבת, רבוע נדל"ן. היום ריכזה מניית האחרונה מחזור מסחר גדול של יותר מ-70 מיליון שקל, בעקבות מכירה בהיקף דומה שביצעה בבורסה רבוע כחול, בעיקר לגופים מוסדיים, לפי מחיר מניה של 125 שקל - דומה לשווי המניה הבוקר, המשקף לרבוע נדל"ן שווי שוק של 1.45 מיליארד שקל.

בסך הכול מכרה אלון רבוע כחול קרוב ל-5% מהונה של החברה הבת, והחזקותיה בה יעמדו על כ-65%, בשווי של כ-950 מיליון שקל. אלון רבוע כחול נסחרת בשווי של פחות מ-700 מיליון שקל, אחרי ירידה של כ-25% בערכה בשנה האחרונה.

מכירה זו נעשית פחות מחודשיים לאחר שאלון רבוע כחול מכרה בלוק מניות בהיקף דומה (כ-70 מיליון שקל) לכמה גופים מוסדיים, לפי מחיר מניה של כ-120 שקל.

מימושי מניות אלה נעשים זמן קצר לאחר שורת זעזועים שעברה אלון רבוע כחול, על רקע הסכסוך בין צמד בעלי השליטה בה - שרגא בירן ודודי ויסמן, והדחתו של זה האחרון מתפקידו כמנכ"ל החברה. כחלק מכך, במהלך חודש דצמבר מכר ויסמן את החזקותיו הישירות באלון רבוע כחול (1%), תמורת 7.2 מיליון שקל.

רבוע נדל"ן מחזיקה עבור אלון רבוע כחול כ-120 נכסים מניבים, בהם ממוקמים מרבית סניפי רשת "מגה" , הנמצאת בבעלות אלון רבוע הכחול. בנוסף מחזיקה אלון רבוע כחול בחברת תחנות הדלק דור אלון ובאלון גז, המחזיקה ב-4% מקידוח "תמר".

בקופתה של אלון רבוע כחול היו בסוף הרבעון השלישי של 2014 מזומנים ונכסים פיננסיים (סולו) בסך 253 מיליון שקל, ובסוף 2014 היא קיבלה דיבידנדים בהיקף 61 מיליון שקל מרבוע נדל"ן ומדור אלון. מול זה הציגה הקבוצה התחייבויות פיננסיות קצרות טווח לבנקים ולבעלי האג"ח בהיקף כולל של 281 מיליון שקל, ועוד 507 מיליון שקל כהתחייבויות פיננסיות שמועד פירעונן ארוך משנה.

בתחילת החודש הנוכחי נודע כי חברת ההחזקות הפרטית קבוצת אלון, שבשליטת שרגא בירן והקיבוצים, המחזיקה באלון רבוע כחול, פועלת לארגון מחדש של חובות עתק בסך כ-2.2 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח.