קבוצתו הרומנית של טוטו תמוז הכריזה על פשיטת רגל

פטרולול פלוישט קרסה לאחר שבעלי המועדון נעצרו בחשד להלבנות הון והעלמות מס בהיקף של 15 מיליון אירו ■ החלוץ הישראלי צפוי להמשיך להמתין זמן רב לקבלת שכרו

טוטו תמוז / צלם: רויטרס
טוטו תמוז / צלם: רויטרס

פטרולול פלוישט, קבוצת הכדורגל הרומנית בה משחק החלוץ הישראלי טוטו תמוז - הגישה בימים האחרונים לרשויות בקשה רשמית להכיר בה כפושטת רגל. זאת לאחר שהבעלים והנהלת המועדון נעצרו בחשד להעלמות מס והלבנות הון בהיקפים של 15 מיליון אירו, והפסיקו לתמוך כלכלית באגודה.

המשמעות המיידית היא שתמוז ויתר שחקני הקבוצה יקוו להליך מזורז במסגרתו הם יהיו הנושים הראשונים שיקבלו את כספם מהמפרק שימונה למועדון, אך על-פי הפרסומים ברומניה - הדיון הראשון בנושא יערך בבית המשפט הרומני לפשיטות רגל רק בעוד חודשיים. בינתיים, תמוז יאלץ ככל הנראה להמתין לתשלום המשכורת הבאה שלו. אגב, ישראלי אחר ששיחק העונה בפטרולול הוא הקשר שי חדד (לשעבר בית"ר ירושלים) - שחזר ארצה לפני סוף חלון ההעברות החודש, אל מ.ס אשדוד.

משמעות נוספת לפשיטת הרגל: פטרולול לא תוכל לקבל רישוי מאופ"א להשתתף במפעלים האירופיים בעונה הבאה. יש לציין כי נכון לעכשיו היא מדורגת במקום השלישי בטבלה הרומנית, שמוביל, לפחות תיאורטית - להשתתפות בליגה האירופית בעונה הבאה. תמוז עצמו נמצא בכושר שיא העונה, עם 13 שערים ו-5 בישולים שרשם למאזנו העונה בכל המפעלים במדי הקבוצה. עם זאת, הוא עבר לאחרונה ניתוח בברך שצפוי להשבית אותו לזמן מה. החוזה שלו בפטרולול הוא עד לסוף העונה הבאה (2015/16).

יש לציין כי פשיטת הרגל של פטרולול היא חלק מטרנד שלילי ביותר שעובר על הכדורגל הרומני: היא הקבוצה השמינית בשנתיים האחרונות מהליגה העליונה במדינה שמגישה בקשה להכיר בה כחדלת פירעון, כשבין היתר לצרה הזאת נכנסו לפניה גם קבוצות מפוארות כגון ראפיד בוקרשט, דינמו בוקרשט ו-CFR קלוז'.