נצבא מתנגדת לדחיית מכירת התחנה המרכזית החדשה בת"א

לטענתה, מאחורי הבקשה לדחיית המכרז עומד איש העסקים איתמר מרקור, נושה של נצבא המבקש להגיש הצעה באיחור, בעוד נצבא הגישה הצעה במועד

התחנה המרכזית החדשה בת``א/ צילום: תמר מצפי
התחנה המרכזית החדשה בת``א/ צילום: תמר מצפי

זמן קצר לאחר דחיית המכרז למכירת התחנה המרכזית החדשה בתל אביב על ידי בית המשפט המחוזי מרכז, דורשת נצבא מבית המשפט לדחות את הבקשה, זאת לטענתה על רקע זהות הרוכש הפוטנציאלי.

כזכור נאמני התחנה המרכזית החדשה שנקלעה להקפאת הליכים, רו"ח עליזה שרון, רו"ח חיים קמיל ועו"ד יוסי בנקל ביקשו מהשופט בנימין ארנון להאריך בחודש את סגירת המכרז, בנימוק ש"מציע בעל יכולות כלכליות" הודיע להם לאחרונה כי הוא זקוק לפרק זמן נוסף על מנת להגיש הצעה, ואף דורש לדעת מהם דמי השכירות המתקבלים מהשכרת המבנה לחברות האוטובוסים אגד ודן, מידע שטרם נחשף.

ארנון קיבל את הבקשה, והאריך את מועד הגשת הצעות בחודש נוסף עד לתחילת חודש מארס הקרוב.

חברת נצבא פנתה בעקבות זאת לבית המשפט בדרישה לשקול מחדש את ההחלטה, וזאת מאחר שהתחנה המרכזית החדשה מצויה בהקפאת הליכים כבר יותר משלוש שנים. כזכור, לפני שנתיים ביקשו הנאמנים לאשר את מכירת התמח"ת לחברת ניפ, חברה בת של נצבא, בעלת השליטה בתחנה המרכזית החדשה, אך העסקה לא אושרה ובית המשפט הורה על פרסום מכרז חדש שייסגר ב-3 בפברואר 2015.

מהבקשה של נצבא, שהוגשה באמצעות עוה"ד פנחס רובין, ירון אלכאוי ואמנון ביס, עולה כי היא הגישה הצעה חוזרת לרכישת התמח"ת גם בסיבוב הנוכחי, והיא מתנגדת לבקשת הנאמנים להאריך את מועד המכרז בחודש נוסף.

עוד טענה נצבא כי למרות שבקשת הנאמנים לדחיית המכרז נעדרה פרטים על אודות זהותו של הרוכש הפוטנציאלי, ככל הידוע לה מדובר באיש העסקים איתמר מרקור, שהוא נושה של התמח"ת המחזיק בחנויות במבנה, או בבנו, צחי מרקור, המחזיק ברשת החניונים "חניוני הצלחה". לטענתה, מרקור הוא לקוח של אחד הנאמנים עו"ד יוסי בנקל, ואף הזכירה כי בית המשפט מתח בעבר ביקורת על צחי מרקור בעת שהתעניין ברכישת בטר פלייס, והוסיפה כי אין הצדקה לכך שאיתמר מרקור בתור נושה של התחנה המרכזית החדשה הבקיא בפרטי הנכס, דורש להגיש הצעה באיחור רב כל כך.

לטענתה של נצבא היא מצויה במצב לא הוגן, כאשר היא הגישה הצעה במועד, הפקידה ערבויות, בעוד מתעניינים עלומים מעכבים את הגשת הצעותיהם. על כן דורשת נצבא מבית המשפט לדחות את הארכה שניתנה להארכת המכרז.

לדברי עו"ד צבי שוב, המייצג את בעלי החנויות במתחם התחנה המרכזית החדשה מסר כי "מכירת התמח"ת בקלפים גלויים וברורים, לרבות שמירת זכויות בעלי החנויות, ולקיחה בחשבון של הפתרון הירשומי והתכנוני של התחנה, תבטיח את הנושים הבלתי מובטחים וגם תמקסם את התמורה ממכירת הנכס".