הצל של מסי כבר מאחוריו: רונאלדו יהיה הכדורגלן הגדול בהיסטוריה?

בגיל 30 כבר יש מי שמחשיב אותו לכדורגלן הטוב בעולם. כעת, ערב תחילת הנוקאאוט של ליגת האלופות, המשימה החדשה-ישנה שלו היא להיכנס אל ספרי ההיסטוריה ככדורגלן הטוב בכל הזמנים ■ ניתוח G

כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד / צלם: רויטרס
כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד / צלם: רויטרס

הלהיט הגדול של חלון ההעברות האחרון בכדורגל האירופי, אם שופטים לפי כמות ואיכות הקבוצות שחיזרו אחריו, היה בלי ספק מרטין אודגראד הנורבגי. אודגראד, שחגג יום הולדת 16 בדצמבר, הפך בשנה האחרונה לשחקן הכי צעיר בתולדות הליגה הראשונה והנבחרת הבוגרת של נורבגיה, וקטעי הווידיאו שלו נעשו ויראליים. באיירן מינכן, איאקס, ארסנל, ליברפול, מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי, ברצלונה - כולן ניסו להחתים את הכישרון הצעיר, שבזכות רגל שמאל וירטואוזית זכה להשוואות לליאו מסי. אבל אודגראד העדיף את חברתו של כריסטיאנו רונאלדו, "השחקן הכי טוב בעולם" לדבריו, ולפני שלושה שבועות בחר בריאל מדריד.

הבחירה של אודגראד לא נבעה כמובן רק מהרצון לשחק עם רונאלדו, אבל ההערצה שלו כלפי הפורטוגזי מעידה שגם הדור הצעיר הפנים את הצייטגייסט בעולם הכדורגל: אחרי הזכייה בכדור הזהב (שחקן השנה בעולם) לשנת 2014 - בפעם השנייה ברציפות והשלישית בקריירה, שהעמידה אותו בשורה אחת עם ענקים כמו יוהאן קרויף, מישל פלטיני ומרקו ואן באסטן - ברור שרונאלדו נישל לפי שעה את מסי ממעמדו ככדורגלן הטוב בעולם. מה שעוד ברור זה שרונאלדו, שלפני שבוע חגג יום הולדת 30, הוא כבר לא רק אחד משני הכדורגלנים הגדולים של התקופה, אלא שחקן בקנה מידה היסטורי.

עד לפני שנתיים רונאלדו נתפס בצורה די שונה. "נראה שהתאווה האין-סופית שלו לתארים אישיים והתשוקה המאוד ניכרת שלו לזכות בכדור הזהב ו/או בנעל הזהב (מלך השערים האירופי) הן יותר חשובות מניצחונות במשחקים", אמר אז חוקר הכדורגל המוערך ג'ונתן ווילסון. "כאילו שריאל מדריד נעשתה מבחינתו פחות מועדון שהוא משרת בניסיון לזכות בגביעים, מאשר כלי להשגת תארים אינדיבידואליים. בעולם שבו כדורגל מערכתי הוא הכרחי, רונאלדו הוא אנכרוניזם. ברמות הכי גבוהות, נגד היריבות הכי טובות, צורת המשחק שלו הופכת לחולשה שהיריבות יכולות לנצל. הוא כוח אדיר עבור ריאל מדריד; אבל הוא גם פגם".