עיקולים זמניים ב-20 מיליון שקל הוטלו על קבוצת יצחקי בחיפה

העיקולים על המרכז המסחרי I-Way הסמוך לצומת קריית אתא נועדו להבטיח חוב לס. טנוס בנייה שביצעה את הפרויקט

מרכז I-Way / צילום: אלי גרוס
מרכז I-Way / צילום: אלי גרוס

סכסוך כספי בין חברה יזמית לקבלן מבצע הגיע בחודשים האחרונים לכדי חקירה במשטרה ולהליך משפטי סבוך. השבוע קבע בית המשפט המחוזי בתל-אביב כי עיקולים בסך 20 מיליון שקל יוטלו על המרכז המסחרי I-Way הסמוך לצומת קריית אתא בחיפה, שיזמה קבוצת יצחקי (באמצעות חברת אריגים שבבעלותה), בשיתוף איש העסקים בני קרן. העיקולים נועדו להבטיח חוב לס. טנוס בנייה שביצעה את הפרויקט.

בשנת 2012 נחתם הסכם בין אריגים לטנוס, ולפיו טנוס תבצע את הפרויקט עבור אריגים תמורת 100 מיליון שקל. במהלך 2013 התגלע סכסוך בין הצדדים בנוגע לתשלום כספים, עיכובים בהשלמת הפרויקט וליקויי בנייה.

במארס 2014, זמן קצר לפני סיום בניית הפרויקט, פעלה אריגים לסילוק טנוס מהפרויקט, על רקע טענה לאירוע אלימות מצדה באתר הבנייה. מנגד, טנוס טענה כי אריגים מנסה להתחמק מתשלום חובותיה.

אירוע האלימות נבדק על-ידי המשטרה, וזו החליטה לסגור את התיק, לאחר שלא נמצאה תשתית ראייתית מספקת לכתב אישום.

לאור סילוקה מהפרויקט הגישה טנוס, באמצעות עו"ד חדווה הס-קיבש ממשרד מ. פירון ושות', בקשה להטלת עיקולים זמניים בסך 20 מיליון שקל נגד אריגים, ואף הגישה תביעה בסכום זהה נגד החברה בגין נזקי הפסקת עבודה, עלויות שנוצרו לה כתוצאה מההליך המשפטי ואובדן רווח עתידי.

טנוס טענה, בין היתר, כי אריגים נתונה במצב כלכלי קשה, וכי בבעלותה נכס יחיד המשועבד לטובת הבנק המלווה, ולכן יש להטיל את צווי העיקול, כדי להבטיח את הכספים המגיעים לה אם התביעה תתקבל. התביעה בעניין עדיין מתנהלת וטרם הוכרעה.

אריגים עתרה לביטול העיקולים וטענה כי אם לא יוסרו, הדבר יביא לקריסתה, אך השופטת שלומית יעקובוביץ' פסקה כי יש להותירם על כנם.

מאריגים נמסר: "מדובר בניסיון של טנוס להסתיר את מחדליה. בקרוב נגיש תביעת נזקים ורשלנות בהיקף של יותר מ-30 מיליון שקל נגדה. בית המשפט הסיר את רוב העיקולים, למעט עיקול רישומי על נכס מקרקעין. על החלטת בית המשפט הוגש ערעור אשר תלוי ועומד. אנו מאמינים שבית המשפט יקבע כי לתביעה אין שחר".