יו"ר ועד נמל אשדוד: המנכ"ל מינה בכירים עם ניגודי עניינים

אבינועם שושן שלח היום למנכ"ל הנמל בפועל יצחק בלומנטל מכתב מאשים, אחרי מכתבים בו טען כי המנכ"ל מינה בכירים שכפופים להם עובדים בני משפחה, עובדה היוצרת ניגוד עניינים ■ נמל אשדוד: "שושן מנסה לסחוט את ההנהלה"

נמל אשדוד / צלם: איל יצהר
נמל אשדוד / צלם: איל יצהר

סכסוך העבודה בנמל אשדוד נמשך: יו"ר ועד התפעול של הנמל, אבינועם שושן, שלח היום (ד') למנכ"ל הנמל בפועל, יצחק בלומנטל, מכתב ובו הוא מאשים אותו במינוי בכירים שיש להם ניגודי עניינים.

חברת הנמל מסרה בתגובה: "אבינועם שושן מנסה לסחוט את ההנהלה באיומי השבתה, בתוך התכחשות והתחמקות מהסכמות שהושגו בין ההנהלה לוועד".

מכתבו של שושן נשלח לאחר שכבר שלח מכתב בנושא בתחילת השבוע למנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב. במכתבים טוען שושן כי המנכ"ל מינה בכירים שכפופים להם עובדים בני משפחה, עובדה היוצרת ניגוד עניינים.

כדוגמה הוא נותן את רמ"ח התפעול דני שטרית ואת סמנכ"ל התפעול משה נובוטני, שהמנכ"ל מינה "למרות שמר בלומנטל ידע כי למר שטרית יש חתן ואחיין שעובדים בסקטור תפעול וכרגע הם כפופים למר שטרית. גם במקרה של מר נובוטני ידוע למר בלומנטל שיש לו חתן שעובד בסקטור התפעול".

עוד טוען שושן כי בלומנטל מכהן שלא עפ"י כללי המינהל התקין, כיוון שמנכ"ל בפועל בחברה ממשלתית יכול לכהן שלושה חודשים ועוד שלושה חודשים באופן חריג. "כפי הידוע לך, מר בלומנטל מכהן כבר כשנה וזה בניגוד לנהלים. לכן מחובתך לפעול במיידית למינוי מנכ"ל קבוע", כתב שושן ליוגב.

מחברת נמל אשדוד נמסר: "לאור נחישות הנהלת הנמל להשעות את אלון חסן, החליט אבינועם שושן, מזכיר ועד תפעול אשר היה שותפו של חסן לוועד, לחמם את גזרת יחסי העבודה. שושן מנסה לסחוט את ההנהלה באיומי השבתה בתוך התכחשות והתחמקות מהסכמות שהושגו בין ההנהלה לוועד".

באשר לטענות עצמן נמסר: "דני שטרית שימש ממלא מקום רמ"ח תפעול ולפני מינויו הזמני חתם על הסדר למניעת ניגוד עניינים שלפיו לא יעסוק בכל נושא הקשור לקרוביו. לאחרונה הסתיים הליך המכרז לתפקיד רמ"ח תפעול, מכרז סדור שבו נבחר רמ"ח תפעול חדש וקבוע.משה נובוטני משמש ממלא מקום סמנכ"ל תפעול. המכרז לתפקיד סמנכ"ל תפעול נמצא בעיצומו ובתקופה הקרובה ייקבע מינוי קבוע לתפקיד. גם משה נובוטני חתם על הסדר למניעת ניגוד עניינים. מינויים אלו הם הטובים ביותר ונעשו משיקולים עניינים ומקצועיים. ראוי לציין כי אבינועם שושן בעצמו היה בין המברכים על מינויים אלו".