צפו: מערכת בטיחות שלמה לרכב מהסמארטפון שלכם

מערכת עזר חדשה לנהג בשם Carvi מספקת התראות סטייה מנתיב, אזהרות מפני תאונות ומגוון פיצ'רים בטיחותיים לרכב - והכל מהסמארטפון שלכם

מערכות עזר לנהג הופכות מכוניות חדשות להרבה יותר חכמות ובטוחות, אבל מה עם המכוניות הישנות? סטארט-אפ בשם Carvi מנסה לספק להן פתרון בדמות התקן נייד שמספק התראות סטייה מנתיב, הזהרות מפני התנגשויות ועזרה בהערכת מרחקים.

ה-Carvi, בקוטר של עשרה ס"מ ובעובי 3.5 ס"מ, מצויד במצלמת 720 פיקסל, מד תאוצה, מיקרופון, ספיקר ומערכת WiFi שמאפשרת התממשקות עם הסמארטפון.

במהלך הנהיגה המצלמה מתעדת את כל מה שקורה בקדמת הרכב בזמן אמת, מנתחת את המידע ומספקת פידבק. כך לדוגמה, אם אתם מתקרבים יותר מדי לנהג שלפניכם, או סוטים מהנתיב המערכת תתחיל לצפצף.

בנוסף, ההתקן אוסף מידע על הרגלי הנהיגה שלכם, כמו לחיצה חזקה מדי על הבלם או האצה מהירה מדי, ומעניק לכם ציונים במטרה שתקבלו את הציון הגבוה ביותר וכך תנהגו בצורה בטוחה, יעילה וחסכונית יותר.

ה-Carvi שהושק לאחרונה באתר גיוס ההמונים אינדיגוגו, שואף לגייס 100 אלף דולר לטובת פיתוח המוצר כשנכון לכתיבת שורות אלה הוא כבר גייס כמחצית מהסכום. אם אתם רוצים להצטייד במערכת עזר חכמה למכונית שלכם, תוכלו להזמין את ה-Carvi דרך האתר תמורת 274 דולר, כלומר כ-1,100 שקל, לא כולל דמי משלוח, והוא יישלח אליכם במהלך אוגוסט 2015.