בדיקת "גלובס": כמה תעלה לכם חופשה משפחתית בפסח?

חופשה סולידית בבירה אירופית, הפלגה או מסע ליעד אקזוטי? ■ מי שמבקש להזמין חופשה משפחתית לפסח יגלה יעדים חדשים, פערים בין ימי חול המועד לימים שלפניהם, ומחירים מעט יותר נמוכים מאלה של השנה שעברה

זנזיבר- חופשה/ קרדיט: שאטרסטוק
זנזיבר- חופשה/ קרדיט: שאטרסטוק

חג החירות ממשמש ובא, וכיאה לעונת שיא, מי שמבקש לחגוג אותו מעבר לים ישלם מחיר לא נמוך: החל מ-700 אירו (כ-3,060 שקל) לאדם ועד למעלה מאלף אירו (כ-4,400 שקל) לחבילה באחד היעדים הפופולריים באירופה אותם בדקנו. בהרכב משפחתי של 4 נפשות (זוג הורים ושני ילדים), מדובר ביותר מ-15 אלף שקל (3,500 אירו) למשל לאגם גארדה באיטליה.

אם חשקה נפשכם להתנייד בחו"ל עם רכב שכור, בפסח מוצעות שלל חבילות תיור באירופה ובארה"ב הכוללות רכב שכור לכל תקופת השהייה. כך למשל, חבילה לניס שבצרפת הכוללת טיסה עם ישראייר, 8 לילות במלון ברמת 4 כוכבים ורכב שכור בדרגה B עולה 1,040 אירו (כ-4,540 שקל) לאדם ו-3,600 אירו (כ-15,730 שקל) למשפחה בת 4 נפשות.

סוכני נסיעות מדווחים דווקא על ירידה של למעלה מ-10% במחירי החבילות בפסח השנה לעומת פסח אשתקד. "הירידה בשער האירו, הירידה במחירי הדלק והתחרות הגוברת אל מול חברות הלואו קוסט - כל אלה הפחיתו השנה את המחירים", מסביר גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק של קבוצת אי.די.בי תיירות.

יהודה זפרני, משנה למנכ"ל אופיר טורס, מדווח אף הוא על ירידה של כ-10%: "אחרי 'צוק איתן' יש פחות תיירות נכנסת, ולכן יש היצע גדול יותר של מושבים במטוסים שמוזיל עלויות. גם הבחירות הקרובות לכנסת משפיעות על רמות המחירים. באופן מסורתי, מרגע שמכריזים על בחירות ועד לאחריהן - אנשים לא ממהרים להזמין חופשהף וכך יוצא שהשנה הישראלים מתמהמהים להזמין חופשה לפסח וספקי התיירות שנכנסים ללחץ, מורידים מחירים ומכריזים על מבצעים כדי לפתות אנשים להזדרז ולקנות".

לדברי זפרני, גם אופיר טורס הכריזה על מבצע פסח המשקף לעיתים הנחות גבוהות יותר מ-10%. "כך למשל הכרזנו על כרטיס טיסה לניו-יורק עם אל-על ב-969 דולר בסוף מארס, לעומת 1,280 דולר מחיר הכרטיס בשנה שעברה; או חבילה של 6 לילות לאזור הדנובה הכחולה בסלובקיה כולל רכב שכור ב-650 אירו לאדם, לעומת 850 אירו בפסח אשתקד".

כמה תעלה לכם חבילת נופש בפסח
 כמה תעלה לכם חבילת נופש בפסח

עדיף לטוס לפני ליל הסדר

"להערכתי צפויים כ-400 אלף ישראלים לבלות את פסח השנה בחו"ל", אומר רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של איסתא. עוד לדבריו, מרבית הישראלים יצאו לחופשה כשבוע ימים לפני ערב ליל הסדר, וזאת בהתאם לחופשה מבתי-הספר והגנים. "אולם", מחדד קרסו, "ימי השיא ביציאות ישראלים יהיו יום לפני ליל הסדר וביום הראשון של חול המועד".

לדברי ניר דגן, מנכ"ל ארקיע, אורך הטיול בחו"ל של התייר הישראלי נע פסח בין 4 ל-7 לילות.

באיזה חלק של חופשת הפסח עדיף לטוס? מבחינת המחירים, מומלץ לטוס לפני ליל הסדר. לדברי קרסו, המחירים בשבוע שלפני ליל הסדר נמוכים בכ-30% משבוע חול המועד: "טיסה לאמסטרדם לשבוע ב-30 במארס עולה 470 דולר, לעומת 570 דולר לאותה טיסה שבוע ימים אחרי, ב-6 באפריל. גם טיסה לורונה זולה יותר לפני: 570 דולר ב-28 במארס, לעומת 750 דולר ב-4 באפריל. גם כרטיס טיסה לניו-יורק עם אל-על לפני החג, ב-29 במארס, זול יותר: 1,084 דולר, לעומת 1,394 דולר ב-3 באפריל".

נופש בפסח
 נופש בפסח

לאן נטוס?

גם השנה, היעדים המובילים הם ניו-יורק, רומא, ברלין, לונדון, פריז וברצלונה. בגזרת הטיולים המשפחתיים, היער השחור ואגם גארדה באיטליה צפויים להוביל את מצעד הביקושים.

יוון וכרתים - יעדים שצברו פופולריות רבה על חשבון טורקיה שנמחקה ממפת התייר הישראלי - לא יככבו השנה במצעד הביקושים בשל מזג-האוויר הקריר שצפוי עדיין לשרור בתקופת הפסח, ומסתמן שמשפחות יוותרו על נופשונים "רטובים" באגן הים התיכון לטובת טיולים "יבשים" באירופה.

"המסה המשמעותית ביותר תטוס השנה לערי בירה בשל מזג-האוויר הקריר", אומר רונן זאבי, מנהל טיסות סדירות באתר התיירות גוליבר. גם קרסו מציין כי בפסח השנה פחות ישראלים יטוסו לנופשונים באגן הים התיכון, מאחר שהחג חל מוקדם יותר (בתחילת אפריל), ומזג-האוויר הקריר אינו מתאים לחופשה מימית.

"בשל כך", אומר קרסו, "עיקר התנועה תהיה למערב ומזרח אירופה וצפון אמריקה. קרסו מוסיף כי באיסתא מזהים השנה ביקושים גוברים גם להפלגות וקרוזים באירופה ובאיים הקאריביים.

לצד היעדים הקלאסיים-מסורתיים, יתווספו בפסח השנה יעדים חדשים הודות לטיסות ישירות בפסח ובמהלך קיץ 2015. כך למשל, ארקיע הכריזה על טיסות ישירות בפסח השנה לפירנצה, בירת חבל טוסקנה. שתי טיסות שבועיות בימים ראשון וחמישי החל מה-22 במארס ועד 20 באוקטובר במחיר של החל מ-400 דולר לאדם,

אולם ניר דגן, מנכ"ל ארקיע, טוען כי הלהיט הכי מבוקש בפסח הוא זנזיבר. ארקיע מציעה חבילות ליעד אקזוטי זה במחירים של החל מ-1,250 דולר לאדם לחבילה של טיסה ו-5 לילות על בסיס חצי פנסיון. לדבריו, "הביקושים ליעד זה ובכלל מתחילים עם היציאה של הילדים לחופשת פסח ומגיעים לשיא יום אחרי ליל הסדר".