"שותף סמוי": חצי שנה עבודות שירות למנכ"ל מכבי פ"ת

המחוזי גזר את דינו של איציק לוזון, שהודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הסגת גבול, קשירת קשר לביצוע פשע ושימוש ברכב ללא רשות, כחלק מפרשת הסחיטה "שותף סמוי"

איציק לוזון / צלם: רוני שיצר
איציק לוזון / צלם: רוני שיצר

איציק לוזון, מנכ"ל מכבי פתח-תקווה ואחיו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר אבי לוזון, נידון היום (ה') על-ידי בית המשפט המחוזי בתל-אביב ל-6 חודשי מאסר בפועל, שירוצו בעבודות שירות בבית-הספר ניר רמלה, בהיקף של 5 ימים בשבוע, במשך 8.5 שעות בכל יום.

גזר הדין הגיע לאור פרשת הסחיטה אותה כינו במשטרה "שותף סמוי", לה היה שותף העבריין הבכיר איתן חייא. כמו כן, הוטלו על לוזון 8 חודשי מאסר על-תנאי ל-3 השנים הקרובות, במקרה שיעבור שוב את העבירות בהן הורשע בתיק הזה.

במסגרת הסדר הטיעון שלו הודה לוזון בעבירות של הסגת גבול, קשירת קשר לביצוע פשע ושימוש ברכב ללא רשות. בכתב האישום המקורי נגדו הוא הואשם גם בעבירות של התפרצות למקום מגורים בכוונה לבצע גניבה, גניבת רכב ופריצה לבניין שאינו מקום מגורים במטרה לגנוב.

לוזון היה אחד מ-16 נאשמים בפרשה, שחשפה תעשייה של עשרות מיליוני שקלים הכוללת איומים, השתלטות על נכסים, בתי עסק ונדל"ן. בין היתר פירט כתב האישום כיצד כחלק ממסכת הסחיטה באיומים, קשר לוזון קשר עם נאשם אחר כדי לפרוץ לביתו של תושב פתח-תקווה א.א, לקחת מהבית את מפתחות מכוניתו ולגנוב באמצעותם את המכונית. "לאחר גניבת הרכב החזיק הנאשם את הרכב במשך מספר ימים ללא הסכמתו של א.א (התושב), וכשבוע לאחר מכן העביר אותו לידי אחר", טענה הפרקליטות.

בא-כוחו של לוזון, עו"ד אבי חימי, הודיע כי יגיש ערעור על ההחלטה.

לוזון הוא איש הכדורגל השני שמסתבך בתקופה האחרונה עם החוק: בחודש שעבר קבע בית המשפט המחוזי בתל-אביב כי עופר צברי, לשעבר מנהל הקבוצה של הפועל פתח-תקווה, המואשם בביצוע עבירות מין בקטינים - יישאר במעצר עד לתום ההליכים נגדו.