ויזל תומך בנאום נתניהו בקונגרס: "סכנה מאיראן גרעינית"

במקביל, מראה סקר חדש, שכמעט מחצית מהאמריקאים מתנגדים לנאום רה"מ ■ במודעות על פני עמוד שלם בעיתונים גדולים בארה"ב מודיע ויזל כי יבוא לשמוע את נאום רה"מ: "האם תצטרפו אלי כדי לשמוע הטיעונים בעד הרחקת נשק מאלה שמטיפים למוות לישראל ולארה"ב?

אלי ויזל, סופר השואה וחתן פרס נובל לשלום, מתייצב מאחורי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומביע תמיכה בנאומו המתוכנן בקונגרס, ב-3 במארס, למרות התנגדות עזה ליזמה בחוגים דמוקרטים וגם בקרב ישראלים ויהודים אמריקאים לא מעטים. במקביל, מראה סקר חדש, שכמעט מחצית מהאמריקאים מתנגדים לנאומו של רה"מ על גבעת הקפיטול.

ויזל מביע את תמיכתו במודעות על פני עמוד שלם שיופיעו מחר (שבת) ב"ניו-יורק טיימס" וב"וושינגטון פוסט". את המודעות יזם הרב האמריקאי שלומי בוטח, תומך נלהב של נתניהו. בראש המודעה מתנוסס תצלום של הפגנת המונים באיראן עם כרזות גדולות: "הלאה ישראל" ו"הלאה ארה"ב". מתחתיה מופיעים כותרת,"תכניתה של איראן ליהודים - עתיקה ועדכנית", ודיוקנו של ויזל עם הכיתוב: "האם תצטרפו אלי כדי לשמוע את הטיעונים בעד הרחקת נשק מידי אלה שמטיפים למוות לישראל ולארה"ב"?

ויזל פונה ישירות לנשיא ארה"ב, ברק אובמה, סגנו, ג'ו ביידן ומחוקקים על גבעת הקפיטול ומבקש מהם לתמוך בזכותו של נתניהו להגביר את המודעות הציבורית למשבר עם איראן. "כאחד שראה את אויבי העם היהודי מקיימים את הבטחותיהם להשמיד אותנו, כיצד אוכל להחשות"? - הוא כותב.

"אני מפציר בכם להתעלם מהשיקולים הפוליטיים שמטשטשים את ההחלטות הקריטיות שאנו צריכים לקבל", מוסיף ויזל. "אין ספק שאתם יכולים למצוא פיתרון שיאפשר לראש הממשלה להשמיע את המסר הדחוף שלו".

על פי סקר של YouGov, 47% מהאמריקאים סבורים, שההזמנה שמסר יו"ר בית-הנבחרים, ג'ון ביינר, לנתניהו לנאום בקונגרס לא היתה יאה. 30% חושבים, כי ההזמנה אכן היתה יאה. למרות הרוב הגדול נגד ההזמנה, אמרו 58% מהנשאלים,כי אובמה צריך להיפגש עם נתניהו בעת ביקורו בוושינגטון, ו-46% אמרו, שהמחוקקים צריכים להיות נוכחים. הסקר נערך בין 4 ל-8 בפברואר במדגם של 1000 נשאלים. טווח הטעות הוא 4%.

סקר שערך השבוע העיתון "טיימס אוף ישראל" מראה, של-59% מהישראלים יש דעות שליליות על אובמה. ל-33% יש דעות חיוביות עליו. 54% מהנשאלים הביעו דעה שלילית על נתניהו, ו-41% - דעה חיובית. בתשובה על שאלה, "האם אפשר לבטוח באובמה שהוא ימנע מאיראן להשיג נשק גרעיני", 72% השיבו בשלילה; 21% השיבו בחיוב. אך רק 10% אמרו, כי איראן היא הבעיה המרכזית במערכת הבחירות בישראל. 48% אמרו שהבעיה הראשונה במעלה היא כלכלית.