הבורסה ננעלה בעליות במחזור נמוך: איידיאו זינקה 7.3%

מדד המניות בגרמניה וה-S&P 500 עלו לשיאים חדשים ביום שישי לאור פרסום נתונים טובים יחסית ■ ב-18:30 תפרסם הלמ"ס את מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר, כשהצפי עומד על ירידה חדה

לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי
לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (א') במגמה חיובית, זאת לאחר שיאים חדשים שנרשמו בחלק ממדדי אירופה וניו-יורק ביום שישי. הפסקת האש שנכנסה לתוקפה באוקראינה ונתוני המאקרו שפורסמו ביום שישי השפיעו לחיוב על המסחר. מחזור המסחר נותר נמוך יחסית והסתכם בכ-527 מיליון שקל.

כלכלני הלמן אלדובי מציינים בסקירתם השבועית כי "באירופה, יוון ממשיכה לרכז עניין והמשקיעים ממתינים בציפייה לראות לאיזה הבנות תגיע הממשלה החדשה ביחס למדיניות הצנע ותוכנית החילוץ האירופאית וכיצד מהלכיה ישפיעו על גוש האירו כולו. אנו מעריכים כי השיחות בין יוון למנהיגי הטרויקה יארכו זמן וכי בתקופה הקרובה נוסיף לראות עצבנות ותנודתיות גבוהה בשווקים האירופאיים. בארץ, הסקרים האחרונים משקפים אופטימיות צרכנית ושיפור ניכר גם בסנטימנט של הסקטור העסקי. להערכתנו, אופטימיות זו עשויה להביא לגידול בצריכה הפרטית ואף ניתן להבחין בשיפור בשוק הנדל"ן עקב עלייה בהיקף ההזמנות בענף הבינוי".

לאחר סיום המסחר תפרסם הלמ"ס את מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר, כשהצפי עומד על ירידה חדה של כ-0.7%.

חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P פרסמה ביום ו' כי היא אשררה את דירוג האשראי של מדינת ישראל והותירה אותו על כנו, ברמה של A+ עם תחזית יציבה. מדובר באשרור דירוג שני מאז ביקורם השנתי של נציגי החברה בישראל, שהתקיים בחודש יוני 2014. בשבועות האחרונים קיימו נציגי החברה שיחות עם בכירים במשרד האוצר ובבנק ישראל לגבי המדיניות הכלכלית והמוניטרית המונהגת במשק. החשבת הכללית, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, אמרה בתגובה להודעה כי "אשרור הדירוג מהווה עדות לחוסנו של המשק הישראלי ועמידותו בפני זעזועים לרבות אירועים ביטחוניים".

כלכלני לאומי ממליצים בסקירתם השבועית על חשיפה לאג"ח ממשלת ישראל במח"מ בינוני, גם לנוכח הציפיות שהאינפלציה בסיכום הרבעון הראשון של שנת 2015 צפויה להיות שלילית, ושסביבת הריבית תשאר נמוכה בחודשים הקרובים. התשואות האפסיות במח"מ הקצר, אינן כדאיות להשקעה, לדעתם. "המשך ירידת תשואות בעקום הממשלתי בישראל אפשרית בזמן הקרוב. לנוכח זאת, ניתן לגוון את האחזקות באפיק האג"ח הממשלתי באמצעות אגרות חוב במח"מ ארוך. יש להתייחס להשקעה זו כהשקעה קצרת טווח (טקטית), כיוון שרמת המחירים בחלק הארוך של העקומים הינה גבוהה מאוד ומגלמת רמת סיכון גבוהה".

נזכיר כי אורמת טכנולוגיות הצטרפה ביום ה' למדד ת"א 25. ההון הצף של החברה גדל באופן משמעותי מכ-40% לכ-76%.

מניות אופקו הלת' , טבע וטאואר רשמו ירידות על רקע פערים שליליים מול וול סטריט. מנגד, סיליקום ולייבפרסון זינקו על רקע פערים חיוביים.

חברת איי.די.או דיווחה הבוקר כי דירקטוריון החברה החליט לבחון אפשרות לביצוע מהלך של רישום למסחר של מניות החברה הבת בבורסה של פרנקפורט. החברה בוחנת מהלך של הנפקה ורישום מסחר של מניות Swallowbird בכוונה שהשווי ישקף לה שווי גבוה משווייה הנוכחי של החברה בבורסה בתל אביב. המהלך יתבצע בדרך של הקצאת מניות או בדרך של הצעת מכר של מניות Swallowbird בתמורה לסך כולל שלא יפחת מ-350 מיליון יורו.