פרסי הטלוויזיה: "היהודים באים" גברה על "ארץ נהדרת"

שורה של הפתעות בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה: אחרי שנדמה היה כי הוא בלתי מנוצח, הפסיד השנה גיא פינס לראשונה בקטגוריית "תוכנית המגזין", כאשר "הצינור" של ערוץ 10 בהגשת גיא לרר לקחה את הפרס

שורה של הפתעות בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה שנערך ביום שישי האחרון בתל-אביב. הזוכה הגדולה בטקס היא הסדרה "הפרלמנט" של זכיינית ערוץ 2 קשת, שגרפה 6 פרסים, ובהם הסדרה הקומית הטובה ביותר ופרס השחקנים לאסי כהן וליאת בר-לב; ולצדה "איש חשוב מאוד", ששודרה בהוט וזכתה ב-6 פסלונים, ובהם פרס הסדרה ופרסים לכוכביה יהודה לוי ואלמה דישי וכן פרסי התסריט, העריכה והפסקול.

הפתעה נרשמה בקטגוריית תוכנית הבידור, כאשר "היהודים באים" של ערוץ 1 גברה על תוכניות ותיקות ועתירות רייטינג כמו "ארץ נהדרת" ו"מצב האומה".

השידור הציבורי כיכב בטקס גם בזכות הטלוויזיה החינוכית, שזכתה בלא פחות מ-3 פרסים, ובהם פרס תוכנית האירוח שהוענק ל"חוצה ישראל" בהגשתו של קובי מידן.

בצד השני של הסוגות הטלוויזיוניות, אחרי שנדמה היה כי הוא בלתי מנוצח, הפסיד השנה גיא פינס לראשונה בקטגוריית "תוכנית המגזין", כאשר התוכנית "הצינור" של ערוץ 10 בהגשתו של גיא לרר לקחה את הפרס.

בין הזוכים האחרים: "המקור" של רביב דרוקר וערוץ 10, שזכתה בפרס התוכנית האקטואלית וגברה על "עובדה"; ו"המירוץ למיליון" של רשת, שגברה על "האח הגדול" ו"מאסטר שף".

בתחום התעודה זכו ערוץ 8 על סדרת המופת של מודי בר-און וענת זלצר, "כביש 90", והסדרה "מחוברים פלוס".

הוט היא ללא ספק גוף השידור המעוטר ביותר בטקס, כאשר גם "זגורי אימפריה" שלה זכתה בפרס הדרמה היומית הטובה ביותר.

"החממה" המשודרת בערוץ ניקלודיאון ב-yes זכתה בפרס תוכנית הילדים.

בפרס על מפעל חיים זכתה הדוקומנטריסטית המובילה נורית קידר.