החשכ"לית מעכבת פינוי מחנות צה"ל ממרכז הארץ

מיכל עבאדי בויאנג'ו מתנגדת למתווה שקבעה הממשלה בשל השאלה אם העברת המימון לתכנון שטח המחנות צריכה להירשם כהוצאה בתקציב המדינה - או לא ■ גורמים המעורבים בהסכם: "החשכ"לית מערימה קשיים"

רק לפני כחודש וחצי אושרה החלטת ממשלה לקידום פרויקט פינוי מחנות צה"ל ממרכז הארץ וקידום תוכניות בנייה לעשרות אלפי יחידות דיור במקומם - וכעת הנושא שוב תקוע.

ל"גלובס" נודע כי מיכל עבאדי בויאנג'ו, החשבת הכללית במשרד האוצר, מתנגדת בשבועות האחרונים למתווה שנקבע בהחלטת הממשלה, שאושרה כאמור בתחילת ינואר האחרון, ומסרבת לתת את הסכמתה להמשך קידום הפרויקט.

התנגדותה של עבאדי בויאנג'ו מתמקדת בין היתר בשאלה אם העברת המימון לתכנון שטח המחנות צריכה להירשם כהוצאה בתקציב המדינה. גורמים שונים המעורבים בתוכנית טוענים מנגד כי מדובר במהלך של פינוי כלכלי שבמסגרתו חוזר המימון בשלב מאוחר יותר לקופת האוצר, ולכן אין לרשום אותו כהוצאה בתקציב. עוד טוענת החשבת הכללית כי למרות שהחלטת הממשלה כבר אושרה, עדיין לא הוסדרו סוגיות מרכזיות במסגרת הפרויקט.

ממשרד האוצר בשם החשבת הכללית מאשרים היום כי קידום הפרויקט מעוכב ומסבירים כי: "הסכם שהם 3 הינו הסכם חשוב בהיקף תקציבי מהותי ביותר.

סוגיות רבות בהסכם הקשורות לאגף החשב הכללי טרם הוסדרו כגון: הסדרת הגיבוי התקציבי והמימוני לפרויקט, אופן בקרת החשכ"ל על ביצוע הפרויקטים השונים, אופן הרישום של ההסכם בספרי רשות מקרקעי ישראל ומשרד הביטחון ואופן הבקרה על החברה הממשלתית שרוצים להקים לצורך ביצוע הפרויקט וכן אפשרויות החברה לקחת אשראי (דבר שעשוי להשפיע על יחס חוב תוצר). עם הסדרת סעיפים אלה תתאפשר החתימה על ההסכם".

גורמי מקצוע שונים הבקיאים ומעורבים בהסכם ובתוכנית פינוי המחנות טוענים כי החשבת הכללית מערימה קשיים על קידום הפרויקט ומונעת את חתימת ההסכם על פי החלטת הממשלה.

עוד הוסיפו אותם גורמים כי הסיטואציה הנוכחית מעכבת את תוכנית הפינוי למרות שזו אושרה על ידי הממשלה ומדגישים כי פינוי מחנות צה"ל ממרכז הארץ הוא עתודת הקרקע המשמעותית ביותר לבנייה למגורים שעומדת על הפרק בשנים הקרובות ולכן כל עיכוב בתוכנית האמורה, תוכנית שכאמור קיבלה כבר את אישורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מרחיק את הגדלת היצע הקרקע למגורים. במשרדי הממשלה הרלוונטיים מנסים לפתור את הבעיה שנוצרה בקידום תוכנית הפינוי של מחנות צה"ל בשבועות האחרונים אולם החשבת הכללית ממשיכה לעמוד על דעתה לא לאפשר לפרויקט להתקדם.