ReWalk מכרה 31 מערכות ברבעון הרביעי ב-1.5 מיליון דולר

מפתחת השלד החיצוני למשותקי גפיים מסרה שכמחצית מהמערכות שנמכרו, נועדו לשימוש ביתי ■ רשמה ברבעון הרביעי ב-2014 הפסד גולמי של חצי מיליון דולר

אם ReWalk תמשיך לצמוח ברבעונים הבאים כפי שצמחה ברבעון הרביעי של 2014, נוכל להגיד ש'ככה עושים השקה' בתחום המכשור הרפואי. החברה, המפתחת "שלד חיצוני" המאפשר למשותקי גפיים לעמוד וללכת בעצמם, התקינה ברבעון האחרון של השנה החולפת 31 מערכות, שהניבו הכנסות של 1.5 מיליון דולר. זאת, לעומת הכנסות של 0.4 מיליון דולר בלבד ברבעון הרביעי ב-2013.

הרבעון הרביעי של 2014 היה המלא הראשון שבו הייתה ReWalk רשאית לשווק את המוצרים שלה גם ללקוחות פרטיים, בנוסף לשיווקם לבתי"ח כמכשירי אימון בהליכה. בשיחת הוועידה שלאחר הדוחות מסרה החברה כי כמחצית מהמערכות ברבעון נמכרו לשימוש ביתי. נראה שברבעון הרביעי החברה קצרה פירות של מהלכי שיווק מוצלחים שנעשו עוד לפני שהתקבל האישור, ועוד טרם ההנפקה בנאסד"ק בספטמבר.

בעבר מסרה החברה כי המערכות שלה יתומחרו סביב 70 אלף דולר למערכת, אולם ההכנסות שהוכרו בדוחות הנוכחיים מראות כי לא כל המערכות נמכרו במחיר המלא. החברה הסבירה כי ההפרש נובע מהנחה שניתנה על מספר מערכות באירופה, וממקרים ספורים שבהם תמחרה מערכות לבתי חולים במודל של ליסינג או השכרה, אולם ציינה כי בכוונתה להמשיך ולשמור ברוב המקרים על המחיר ושיטת התמחור אותם הגדירה בתשקיף.

ReWalk הוסיפה כי שני גורמים ביטוחיים בארה"ב ושניים מחוץ לארה"ב הודיעו על כוונתם לממן את המערכת לכל לקוחותיהם העומדים בקריטריונים, בנוסף לשיפוי פר-מקרה שמקבלת החברה ממספר גורמי ביטוח אחרים.

הייצור ישודרג - הרווחיות תשתפר

הנתון היחיד שמקלקל את החגיגה הוא הפסד גולמי בסך חצי מיליון דולר לרבעון. החברה מסרה כי ההפסד כולל החזר מענק לקרן הדו לאומית BIRD, בהיקף של חצי מיליון דולר, וכן כי עלויות הייצור התייקרו בשל שדרוגים טכנולוגיים שבוצעו למוצרים. ברבעון השלישי של 2015 היא מקווה להשלים שדרוג של תהליך הייצור, ובהתאם לשפר את מבנה הרווחיות במהלך השנה. ההפסד הנקי לרבעון הסתכם ב-5.5 מיליון דולר.

ב-2014 כולה רשמה ReWalk הכנסות של 4 מיליון דולר לעומת 1.6 בשנה קודמת, והתקינה 74 מערכות לעומת 25 בשנת 2013. ההפסד הגולמי השנתי היה 0.6 מיליון דולר וההפסד הנקי 21.7 מיליון דולר, לעומת 12.2 מיליון דולר ב-2013.

ל-ReWalk יש בקופה 43.5 מיליון דולר, סכום שנראה כמספיק על מנת להוציא לפועל את תוכניותיה. החברה גייסה 36 מיליון דולר לפי שווי של 136 מיליון אחרי הכסף בספטמבר 2014, ומאז עלתה מנייתה ב-45%. אחרי תנודות במניה בסוף השבוע, כעת שווי החברה הוא 208 מיליון דולר.