מניית היום: מזנקת בכ-30% בעקבות הגדלת השקעה

שותפות גלוב אקספלוריישן דיווחה הבוקר כי איש העסקים צביקה בורודצקי הגדיל את השקעתו בחברת גלוב אקספלוריישן ב-11% נוספים והגיע לאחזקה של 36% בחברה

קידוח אופק בלוד / צילום: תמר מצפי
קידוח אופק בלוד / צילום: תמר מצפי

מניית גלוב אקספלוריישן מזנקת במחזור ער במהלך המסחר בבורסה. השותפות דיווחה הבוקר כי איש העסקים צביקה בורודצקי הגדיל את השקעתו בחברת גלוב אקספלוריישן ב-11% נוספים והגיע לאחזקה של 36% בחברה.

על פי הדיווח לבורסה נקבע בהסכם כי במשך תקופה של 12 חודשים ממועד חתימת הסכם ההשקעה הראשון, יהיה בורודצקי רשאי להעביר עד 80% מן המניות הנרכשות על ידו למשקיעים אחרים, ללא זכות סירוב ליתרת בעלי המניות בגלוב.

לפני כ-3 חודשים זינקה גלוב בעקבות הודעתה על אפשרות להשקעה של עד 60 מיליון דולר מצד משקיע ברישיונות החיפוש שלה. לפי העדכון אז, השותף הכללי בגלוב קיבל מכתב כוונות מחברת בלקהוק (Blackhawk Partners) בנושא, בעקבות מגעים שקיים באחרונה עם נציגיה.

במכתב הציגה החברה האמריקאית כמה דרישות, ובהן העברת מלוא הזכויות ברישיונות החיפוש לתאגיד פרטי חדש, כדי לעמוד במדיניות ההשקעות שלה. בהתאם להסכם, בלקהוק תהפוך להיות בעלת השליטה ברישיונות, ותחזיק במחצית ממניות התאגיד החדש, וגלוב ושאר שותפיה יחזיקו ביתרה.

גלוב מחזיקה כיום בשליטה בשלושה רישיונות - בראור, יהל ואופק הסמוך לעיר לוד.