האם סלקום תשיק בקרוב טריפל בכ-200 שקל בחודש?

גורמים בחברות התקשורת שיושבים עם סלקום בדיונים מעריכים כי היא תנצל את חלון הזמן שמאפשר לה להיות החברה הראשונה שתציב תחרות בגזרת הטריפל ■ על משרד התקשורת מופעלים לחצים לפירוק הטריפל של הוט

ניר שטרן / צילום: איל יצהר
ניר שטרן / צילום: איל יצהר

האם חברת סלקום מתכוונת להילחם בהוט בגזרת חבילות הטריפל? גורמים מקרב חברות התקשורת שיושבים עם סלקום בדיונים במשרד התקשורת על התחלת הרפורמה בשוק הקווי, מעריכים כי יכולה לשווק חבילות טריפל ב-200 שקל לחודש בתנאי השוק הנוכחיים. סלקום סירבה להתייחס לנושא.

יחד עם זאת, עדיין לא ברור מתי תשיק סלקום את חבילות הטריפל שלה, אבל ניתן להעריך כי החברה תעשה זאת מהר ככל הניתן על מנת לנצל את חלון הזמן שמאפשר לה להיות החברה הראשונה בשוק שתציב תחרות להוט בגזרת הטריפל. הרפורמה בשוק הקווי תאפשר הורדת מחירים באינטרנט, כך שמחיר אינטרנט בקצב של 100 מגה לא יעלה על 100 שקל.

חבילת טריפל בהוט היום נמכרת במחיר של 350 שקל בחודש או 380 שקל בחודש כולל VOD.

סלקום ומפעילים נוספים דורשים ממשרד התקשורת לפרק את חבילת הטריפל של הוט, ומאמינים שהמשרד אכן יעשה זאת. הוט מוגדרת כמונופול בתחום הטלוויזיה, מה שאומר שהטלוויזיה מסבסדת למעשה את פעילות האינטרנט והטלפוניה במסגרת הטריפל שלה.

פירוק חבילת הטריפל של הוט יאפשר תחרות בין חבילות טריפל, משום שלטענת סלקום ולטענת מתחרים נוספים, אין אפשרות להתחרות בהוט ללא פירוק החבילה שלה.

במסגרת פתיחת שוק התקשורת לתחרות החל ממחר (ג'), וביטול ההפרדה בין ספק אינטרנט לחברת התשתית, רוצים מתחרים חדשים להתחיל ולמכור חבילות טריפל.

במקרה של הוט זה יהיה כמעט בלתי אפשרי, כי הטריפל של הוט אינו פריק, ולכן לא ברור מה עלות כל שירות בטריפל. לקוח של הוט שלא רוצה טריפל אלא רוצה רק טלוויזיה, או מוצר אחר בנפרד, נאלץ לשלם מחיר מאד יקר (עבור הטלוויזיה בלבד המחיר מתקרב למחיר הטריפל), כך שהחברה מתמרצת את הלקוח לקנות טריפל שיוזיל לו את המחיר הכולל וימנע ממנו לנטוש.

כך יוצא ששחקן חדש שירצה להציע ללקוח הוט לעבור אליו לא יצליח, משום ששחקן חדש שיבוא למשל רק עם חבילת אינטרנט וטלפוניה, לא יוכל להתחרות בהוט, וללקוח לא יהיה משתלם לעזוב את הטריפל. קרוב למחצית מהלקוחות של הוט הם מנויי טריפל, ולכן היא בעמדה חזקה מאד למניעת נטישה.

סלקום רוצה להתחרות בטריפל של הוט ולהיות החברה היחידה שתתחרה בה לעת עתה. סלקום מזהה הזדמנות לבוא עם בשורה אמיתית בתחום המחיר, כך שהלקוחות כבר לא יוכלו להיות אדישים לחיסכון הכולל שישיגו.