היררכיית השכר בברצלונה: ליונל מסי דווקא לא מעל כולם

על-פי אתר עסקי הספורט Sportune, "הפרעוש" יקבל העונה כ-20 מיליון אירו נטו, בדיוק כמו חלוץ הרכש לואיס סוארז ■ בפנים: כמה ירוויחו ניימאר, צ'אבי ואינייסטה; ומי השחקן היחיד בקבוצה שמסיים חוזה בקיץ

לואיס סוארז, ליונל מסי, ברצלונה / צלם: רויטרס
לואיס סוארז, ליונל מסי, ברצלונה / צלם: רויטרס

ליונל מסי ולואיס סוארז הם הכדורגלנים שנהנים בעונה הנוכחית (2014/15) מהשכר הגבוה ביותר מבין אלו המועסקים על-ידי המועדון הקטאלוני ברצלונה: כל אחד מהם גורף כ-20 מיליון אירו (נטו). כך עולה מפרסום של אתר עסקי הספורט הצרפתי Sportune, שאסף את הנתונים משלל מקורות בתקשורת הספרדית ("מארקה", "אס", "ספורט", "מונדו דפורטיבו", "דיאריו גול").

סוארז נרכש בקיץ האחרון על-ידי בארסה בתמורה ל-81 מיליון אירו, כנראה שיא מועדון (על-פי תביעה של רשויות המס בספרד, דווקא ניימאר הוא זה שנחת בקאמפ נואו בעבור הכסף הגדול ביותר - 94.9 מיליון אירו).

אותו ניימאר, הברזילאי שנהנה מעונה פנטסטית (24 שערים ו-8 בישולים ב-29 הופעות לעומת 15 שערים ו-15 בישולים ב-41 הופעות ב-2013/14), נמצא הרחק מאחורי צמד כוכבי ההתקפה האחרים של ברצלונה - עם שכר של 14 מיליון אירו "בלבד".

שחקני הקישור הוותיקים של הקבוצה, צ'אבי (35) ואנדרס אינייסטה (30) תופסים יחד את המקום הרביעי בדירוג המשתכרים הבכירים בקאמפו נואו - עם 7.5 מיליון אירו שכל אחד מהם יקבל העונה. אחריהם ניתן למנות את איבן ראקיטיץ' (7 מיליון), ואת ג'רארד פיקה ודני אלבס (6 מיליון אירו כ"א).

אגב, המגן הימני הברזילאי הוא למזלה של ברצלונה השחקן היחידי בסגל הבכיר שלה שהחוזה שלו מסתיים בתום העונה הנוכחית - כיוון שכזכור, הקבוצה נענשה על-ידי פיפ"א באיסור רכישת שחקנים חדשים עד ינואר 2016, בשל הפרות של תקנוני הרכישה של כדורגלנים קטינים.

בהמשך דירוג המרוויחים בברצלונה אפשר למצוא את חבייאר מסצ'רנו, שמקבל כ-5.5 מיליון אירו. אחר-כך את השוער קלאודיו בראבו, ואת הבלם הבלגי הפצוע תומאס ורמאלן (3.5 מיליון).