פלייטק רוכשת עוד חברה; רכשה 15 חברות מאז 2006

רוכשת את Yoyo הסקוטית תמורת עד 22 מיליון דולר ■ Yoyo פיתחה טכנולוגיה למשחקי קז'ואל (ארעיים) על פלטפורמות שונות

אסטרטגיית הרכישות של פלייטק הפכה כבר מזמן לדבר שבשגרה, ולמרות זאת היא לא משעממת. ספקית הפלטפורמות מבוססות התוכנה עבור אתרי הימורים מקוונים החליטה מיומה הראשון כציבורית (ואולי מיומה הראשון בכלל), כי רכישות יהיו חלק אינטגרלי מתוכניתה להפוך לכמה שיותר גדולה.

פלייטק "לא מתביישת" להודות שלא כל דבר היא יכולה לפתח לבד, ולכן עדיף לפעמים לרכוש. מאז שהפכה לציבורית במארס 2006, כך עולה מבדיקת "גלובס", ביצעה החברה 15 רכישות - חלקן גדולות וחלקן קטנות - אך לכולן הייתה מטרה אחת ויחידה: להפוך את החברה, מבית היוצר של טדי שגיא, ל-One Stop Shop - חברה שמציעה מענה כמעט לכל צורך בתעשיית ההימורים והמשחקים המקוונים הגועשת.

ואכן, ההטמעה של רוב הרכישות שביצעה (כך לפי מסמכי החברה) הצליחה מעל למשוער, ועכשיו הגיע תורה של הרכישה הראשונה לשנת 2015. פלייטק, שנסחרת בבורסה הראשית של לונדון לפי שווי של 3.3 מיליארד דולר, רכשה את Yoyo Games הסקוטית תמורת עד 21.7 מיליון דולר במזומן - 16.4 מיליון באופן מיידי ועד 5.3 מיליון דולר לפי עמידה באבני דרך - מודל הרכישה המקובל של פלייטק.

לפלייטק, נזכיר, אין כלל בעיה לממן את העסקה. בקופת החברה, נכון לספטמבר אשתקד, נח מזומן בשווי של 402.4 מיליון אירו (460 מיליון דולר), וזאת לפני שגייסה באג"ח להמרה בסך 297 מיליון אירו (340 מיליון דולר).

תתווסף לפעילות הקז'ואל בפלייטק

Yoyo פיתחה טכנולוגיה די מצליחה ששמה Game Maker Studio, המאפשרת למפתחי משחקי קז'ואל (ארעיים) לפתח משחק תוך שימוש בקוד תכנות אחד, ואז להריץ אותו על מגוון של פלטפורמות, החל מ-iOS של אפל, דרך אנדרואיד של גוגל, פלייסטיישן, Xbox, ווינדוס 8 ועוד. לפי פלייטק, משפחת פתרונות Game Maker Studio כבר רשמה מעל 5 מיליון הורדות, ויש לה מעל 750 אלף משתמשים רשומים, דהיינו מפתחי משחקים.

רכישת Yoyo היא חלק מהאסטרטגיה של פלייטק להיכנס לנישת משחקי הקז'ואל, דהיינו משחקים שקהל היעד שלהם הוא שחקנים ארעיים, כאלו שבאים והולכים. משחקים כאלו הם לרוב פשוטים, קלים להבנה ולא דורשים מהמשחק בהם איזושהי מחויבות ארוכת טווח.

פלייטק לא חיכתה ל-Yoyo כדי להיכנס לנישה זו, ובתחילת 2014 בנתה בעצמה - In House מה שנקרא - צוות של מפתחי משחקי קז'ואל שכבר מונה מעל 120 איש, ויחידה זו נקראת אצלה Plamee. עכשיו רק צריך לחכות ולראות כיצד ומתי הסינרגיה בין הפעילות שבנתה פלייטק לזו שנרכשה על ידה תיתן פירות.

כל הרכישות של פלייטק
 כל הרכישות של פלייטק