פוסון הסינית מתעניינת ברכישת לומניס - טרם החל מו"מ

לאור העובדה שהמגעים הגיעו לתקשורת, עלולה כעת פוסון לסגת מן המהלך, שכן הידיעה משפיעה על מחיר מניית החברה וגם על מידת האמון שיכולה להיווצר בין הצדדים במו"מ

חברת פוסון פארמה הסינית, שרכשה ב-2013 את אלמה לייזרס הישראלית תמורת 240 מיליון דולר, מתעניינת גם ברכישת המתחרה של אלמה בתחום האסתטיקה הרפואית, לומניס. ההתעניינות הזו טרם הבשילה למו"מ, אלא הגיעה עד כדי פניה ראשונית מאוד לחלק מבעלי המניות של לומניס בלבד.

לאור העובדה שהמגעים הגיעו לתקשורת, עלולה כעת פוסון לסגת מן המהלך, שכן הידיעה משפיעה על מחיר מניית החברה וגם על מידת האמון שיכולה להיווצר בין הצדדים במו"מ.

לומניס נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 380 מיליון דולר. החברה מנוהלת על ידי ציפי עוזר ארמון, לשעבר בכירה בטבע, והיא מפתחת ומשווקת מוצרים לטיפול אסתטי וכן לניתוחים המבוססים על לייזר ועל אנרגיות אור נוספות, בעיקר בתחומי האורולוגיה והעיניים. לומניס נחשבת לחברה מנוהלת היטב ולה מנעד מוצרים רחב. הן ההנהלה והן המוצרים הרבים המשווקים בכל רחבי העולם, יכולים להשלים את ההיצע של אלמה לייזרס.

הכנסות החברה ברבעון השלישי של 2014 עמדו על 74.2 מיליון דולר, גידול של 9.4%, והרווח (GAAP) הגיע ל-5.5 מיליון דולר, גידול של 61%. על בסיס Non-GAAP גדל הרווח ב-4.2% ל-6 מיליון דולר - מעל תחזיות האנליסטים.

בתשעת החודשים הראשונים של 2014 רשמה החברה גידול של 9% בהכנסות ל-212 מיליון דולר, וירידה חדה של 54% ברווח (GAAP). במונחי non-GAAP חל גידול של 36% ברווח. התחזית השנתית של החברה היא להכנסות של 285-287 מיליון דולר, גידול של 7%-8%, ולרווח Non-GAAP של 18.1-19.6 מיליון דולר, גידול של 22%-32%.

לומניס הונפקה מחדש בנאסד"ק בתחילת 2014, לאחר שנמחקה מהבורסה ב-2006 בעקבות התדרדרות במצבה. בחזרתה לשוק גייסה 75 מיליון דולר. מאז ירד מחיר המניה 9% יחד עם רוב מניות הביומד שהונפקו באותה התקופה, למרות שביצועי החברה היו טובים יחסית.