מחירי התשתיות שפרסמה הוט הקפיצו את משרד התקשורת

הוט פרסמה מחירי השימוש בתשתיותיה, והספקיות טוענות: "המחירים גבוהים ב-30% לפחות ממחירי השימוש בתשתיות בזק. נקווה שהמשרד יפעל באותה נחישות נגד הוט כמו שפעל נגד בזק"

אילן צחי / צילום: סיון פרג'
אילן צחי / צילום: סיון פרג'

הוט פרסמה את מחירי השימוש בתשתיות שלה במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי וקוממה עליה את משרד התקשורת ואת כלל המפעילים. לדברי ספקיות האינטרנט המחירים שהוט פרסמה מכוונים לכך שלא ניתן יהיה להשתמש ברשת שלה וכעת נותר רק לראות האם משרד התקשורת יפעל נגדה באותה נחישות שפעל נגד בזק, כי אין סיכוי לתחרות בהוט במחירים שפרסמה.

כפי שנחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר, חברת הוט הודיעה שתפרסם את מחירי השימוש בתשתיותיה וזאת בעקבות כניסת הרפורמה בשוק הקווי לתוקף החל מהיום שמטרתה היא לאפשר למתחרים שאין להם תשתיות קוויות לרכוש מחברות התשתית הוט ובזק קווים במחירים מוזלים ולהציע מחיר אחד עבור תשתית וספק אינטרנט.

מחירי השימוש בתשתיות הוט על ידי מתחרים לא פורסמו על ידי משרד התקשורת אלא רק המחירים של בזק. המשרד ביקש מהוט שתפרסם מחירים אחרת הוא יצטרך לפרסם את המחירים בעצמו ורמז לה שכדאי לה לעשות כן אחרת הוא יקבע מחירים שהיא לא תאהב.

אלא שהוט נשארה בעמדתה וסירבה להבין את הרמז של משרד התקשורת ופרסמה מחירים שלדעת ספקיות האינטרנט גבוהים בערך ב-30% מהמחיר שקבע המשרד לשימוש בתשתיות בזק. כך שעבור הספקיות המחיר שקבעה הוט מטרתו היא אחת - לא לאפשר שימוש בתשתיות שלה.

הוט הסבירה למשרד התקשורת שהמחירים שקבעה הם מחירים שמשקפים את עלות השימוש ברשת שלה, והם מחירים הוגנים. לדברי החברה עלות העברת המידע ברשת כבלים שונה מאשר ברשת בזק בגלל המבנה ההנדסי של הרשת ולכן אין אפשרות לקבוע מחירים דומים לרשת בזק. החברה הוסיפה וציינה שאין בכוונתה לסכל את הרפורמה והראיה היא שהחברה הגיעה לדיונים במשרד התקשורת עם תהליכי עבודה מסודרים כדי לשתף פעולה עם ספקיות האינטרנט.

נראה שלמרד התקשורת לא יהיה מנוס אלא מקביעת מחירים על ידו, שכן המחירים גבוהים בצורה ניכרת ממחירי השימוש בתשתיות בזק. בכך למעשה דוחה הוט את הנכונות של המשרד שלא לכפות עליה מחירים ודוחקת אותו למצב שלא תהיה לו ברירה.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "על פניו המשרד רואה בעייתיות במחירים הסיטונאיים של הוט. המשרד מבצע בחינה מעמיקה של המחירים על כלל ההיבטים של מחירים אלו על כלל הענף".