ועידת הנדל"ן: באיזה סוג התיישבות המדינה רוצה לתמוך?

המדינה על פרשת דרכים: מהי העלות של תושב ביישוב קטן לעומת עלות של תושב ביישוב עירוני וצפוף ■ מושב הדיון "מלחמות בתוך הבית: חיזוק מטרופולינים או חיזוק גבולות" יעסוק בסוגייה

מצבה המיוחד של מדינת ישראל גרם למוסדותיה לתגמל במשך השנים את היישובים הקטנים יותר מאשר את הערים. כחלק ממשנת הציונות ישראל עודדה התיישבות ביישובים מרוחקים ומבודדים, על-ידי מתן סובסידיות, הטבות ותקציבים שניתנו ליישובים ולמתיישבים.

היום, נמצאת המדינה על פרשת דרכים ועליה להחליט באיזה סוג התיישבות היא רוצה לתמוך. האם לחזק מצד דרום את באר-שבע, ערד וירוחם, או להקים לצד ערים אלה יישובים קטנים חדשים עם בתים צמודי קרקע? האם עדיף מצד צפון, לחזק את כרמיאל, קריית-שמונה וצפת, או להמשיך ולסבסד בכספי המדינה את ההתיישבות במצפים וביישובים קהילתיים אחרים.

במושב הדיון "מלחמות בתוך הבית: חיזוק מטרופולינים או חיזוק גבולות", שייערך במסגרת פסגת הנדל"ן, ועידת ישראל לנדל"ן ולתשתיות של "גלובס" בשיתוף בנק מזרחי טפחות, ידונו בנושא. בין השאלות והנושאים שיועלו לדיון: מהי העלות של תושב ביישוב קטן לעומת עלות תושב ביישוב עירוני צפוף; מה המחיר ומה התרומה של השקעה ביישובים עירוניים לעומת השקעה ביישוב קטן; כיצד משפיעים היישובים החדשים על הערים הגדולות והוותיקות, ועוד.

ישתתפו: אילן שוחט, ראש עיריית צפת; אבנר בן-גרא, ראש המועצה המקומית מיתר; עו"ד בני וקנין, לשעבר ראש עיריית אשקלון ויו"ר הוועדה לאיחוד ת"א-בת ים; עו"ד מאיר פורגס, שותף בכיר, משרד ש. בירן ושות'; דניאלה פז-ארז, מנכ"לית חברת ייעוץ הנדל"ן פז כלכלה והנדסה; ערן ניצן, סגן הממונה על התקציבים, משרד האוצר; פרופ' הלל שוקן, אדריכל, ובינת שוורץ, מנהלת מינהל התכנון, משרד הפנים. מנחה: מירב מורן, סגנית עורך מוסף הנדל"ן של "גלובס".

פסגת הנדל"ן היא הוועידה הגדולה בישראל בתחום הנדל"ן ומהווה מקום המפגש המרכזי של מקבלי החלטות, אנשי עסקים, אנשי ממשל ובכירי המשק. לקראת הבחירות, תציג הוועידה את פתרונות הדיור השונים שמציעות הסיעות המתמודדות לכנסת, ויוצגו המצעים הכלכליים לדיור ולתשתיות בישראל.

הוועידה תיערך ביום שני, 23 בפברואר 2015, וישתתפו בה בכירים מענף הנדל"ן ובהם יזמים, חברות קבלניות, מהנדסים, אדריכלים, שמאים, מתווכים, עורכי-דין, רואי-חשבון, משקיעים ועוד.

לפרטים ולהרשמה - לחצו כאן, או חייגו 5988*