אז היה שווה להשקיע 5 מיליארד דולר בלייקרס?

מאז שתאגיד טיים וורנר רכש בעסקת שיא את זכויות השידור של קבוצת ה-NBA, היא מפסידה ובמקביל הרייטינג צנח לשפל כל הזמנים - 1.95% בלבד ■ סן אנטוניו וקליבלנד הן שתי הקבוצות הכי נצפות העונה בערוצים המקומיים

לוס אנג'לס לייקרס, NBA / צלם: רויטרס
לוס אנג'לס לייקרס, NBA / צלם: רויטרס

כשתאגיד התקשורת Time Warner חתם עם לוס אנג'לס לייקרס על עסקת השידורים הגדולה בהיסטוריה לקבוצת ספורט לפני שלוש שנים (5 מיליארד דולר ל-25 שנה), אף אחד לא העריך שתוך זמן קצר היא תהפוך לאחת הקבוצות הגרועות ב-NBA, ושנתוני הצפייה שלה ידרדרו לשפל חסר תקדים.

ה"לוס אנג'לס טיימס" מפרסם כי ב-Time Warner, המשדר את משחקי הקבוצה בכבלים לתושבי L.A והסביבה בערוץ הספורט המוביל של הרשת (Time Warner Cable SportsNet) עוקבים בדאגה אחרי ההשקעה העצומה שבינתיים נראית כרעה מאוד.

נתוני הרייטינג של הלייקרס בשידורים המקומיים עומדים העונה על 1.95% בלבד - ירידה של 25% בהשוואה לתקופה המקבילה בעונה שעברה, ונקודת השפל הנמוכה ביותר בכל הזמנים של הקבוצה. כבר עכשיו ברור שהלייקרס, שמדורגים במקום הלפני אחרון בקונפרנס המערב של ה-NBA עם מאזן 13-41 וללא סיכוי להעפיל לפלייאוף, ינפצו את השיא השלילי מעונת 2013/14 שעמד על 2.11% רייטינג.

Time Warner חתמו על ההסכם עם הלייקרס מתוך כוונה להגדיל את כמות המתחברים לערוצי הפרימיום שלהם, באמצעות הצבת קבוצת ספורט דומיננטית ומצליחה. אלא שמאז חתימת ההסכם הלייקרס נמצאים בהידרדרות גדולה: הפעם האחרונה שהצליחו להעפיל לפלייאוף הייתה ב-2012/13 וגם אז זה נגמר בהדחה בסיבוב הראשון (4-0 מול סן אנטוניו). מאז עונת הפלייאוף האחרונה, שידורי הקבוצה ב-Time Warner רשמו צניחה של 57% בנתוני הצפייה.

הפיחות במעמדה של הלייקרס הביא במקביל את ראשי הערוצים הארציים המשדרים את הליגה מחוף לחוף - TNT, ABC ו-ESPN - לזרוק את הקבוצה מלוח השידורים ולהציב במקומה משחקים אחרים.

יש לציין כי גם אצל הנציגה השנייה של העיר המצב לא טוב בהרבה: למרות ההצלחה היחסית, משחקיה של לוס אנג'לס קליפרס המשודרים בערוץ המקומי Prime Ticket, משיגים העונה רייטינג ממוצע של 1.1% בלבד - ירידה של 13% בהשוואה לעונה שעברה.

לפי ה"ספורטס ביזנס ג'ורנל" הקבוצה שמשיגה את נתוני הצפייה הגבוהים ביותר בשידורים לשוק המקומי היא סן אנטוניו ספרס - 8.08% עם רשת FS Southwest. מי שמשיגה את הרייטינג הנמוך ביותר היא ברוקלין נטס - 0.55% בלבד ברשת YES, בהסכם ששווה 20 מיליון דולר לעונה ויסתיים רק בעונת 2031/32. קליבלנד קאבלירס, בזכות החזרה של לברון ג'יימס, רשמה עלייה של 150% בהשוואה לעונה שעברה, ומחזיקה בנתוני צפייה ממוצעים של 7.29% בשידורים המקומיים - מקום שני בליגה העונה.

הסכמי השידור של קבוצות ה-NBA בערוצים המקומיים הפכו בשנתיים-שלוש האחרונות לחלק משמעותי מאוד מההכנסה הכוללת של הקבוצות. להבדיל מהסכמי הטלוויזיה של הליגה המחולקים בין כל הקבוצות שווה בשווה, הסכמי הטלוויזיה המקומיים הולכים ישירות לכל קבוצה שחותמת על עסקת שידורים עצמאית. בנוסף, רוב החשיפה הטלוויזיונית של הקבוצות היא בערוצים המקומיים, מאחר שערוצי השידור מחוף לחוף משדרים רק חלק קטן יחסית מהמשחקים של קבוצות הליגה.

5 הקבוצות עם הרייטינג הכי גבוה בערוצים המקומיים:
סן אנטוניו ספרס 8.08% (ערוץ משדר: FS Southwest)
קליבלנד קאבלירס 7.29% (ערוץ משדר: FS Ohio)
אוקלהומה סיטי תאנדר 6.38% (ערוץ משדר: FS Oklahoma)
מיאמי היט 4.99% (ערוץ משדר: Sun Sports)
שיקגו בולס 4.74% (ערוץ משדר: CSN Chicago)

5 הקבוצות עם הרייטינג הכי נמוך בערוצים המקומיים:
לוס אנג'לס קליפרס 1.13% (ערוץ משדר: Prime Ticket)
דנבר נאגטס 0.95% (ערוץ משדר: Altitude)
אורלנדו מג'יק 0.75% (ערוץ משדר: FS Florida)
פילדלפיה 76' 0.74% (ערוץ משדר: CSN Philadelphia)
ברוקלין נטס 0.55% (ערוץ משדר: YES Network)