385 אלף לפטופים נמכרו בישראל ב-2014; מי מוביל?

מדובר בעלייה של 2% לעומת 2013 ■ לנובו הובילה את השוק הפרטי והעסקי בשנה השנייה ברציפות - נתח השוק שלה עלה מ-25% לקרוב ל-30% ■ אפל הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה מ-1.5% ל-3%

מכירות הלפטופים גדלו בקרוב ל-2% בשנת 2014 בישראל, על-פי נתוני חברת המחקר IDC ישראל. המכירות עמדו על 384,600 לעומת 377,360 יחידות ב-2013. "מכירות הלפטופים בתצורה הסטנדרטית (לא לפטופים היברידיים או דקיקים, צ.ה) יהיו בירידה בשנים הקרובות, אבל הם בפירוש לא יעלמו", אומר גדעון לופז, מנהל IDC ישראל.

מי שהובילה את שוק הלפטופים בישראל (פרטי ועסקי), שנה שנייה ברציפות היא חברת לנובו הסינית. נתח השוק שלה עלה מ-25% לקרוב ל-30%. ב-HP המדורגת במקום השני אנחנו רואים גידול קל מ-21% ל-23.5%. במקום השלישי מדורגת חברת Dell המראה גידול זניח מ-20.3% ל-20.8%.

חברת אסוס שהובילה את שוק הלפטופים בשנת 2012 התדרדרה למקום הרביעי, כאשר הסיבה לכך הן בעיות שירות שקיימות בחברה כבר יותר משנה. באסוס אומנם מנסים לתקן את העיוות הזה, אבל לפחות לפי תלונות שמגיעות באופן קבוע ל"גלובס", בחברה לא עושים מספיק. נתח השוק של החברה ירד מקרוב ל-15% לקצת יותר מ-11%. מדובר בשנה השנייה ברציפות שאסוס סובלת מירידה שנתית במכירות. בחברת טושיבה היפנית המדורגת במקום החמישי יש עליה קלייה מ-4.5% ל-5.6%. בחברת אייסר המדורגת במקום השישי ישנה ירידה קלה מ-4.3% ל-4.1%.

מי שהפתיעה אותנו לטובה היא חברת אפל, שאומנם מדורגת בתחתית הטבלה במקום השביעי, ישר מעל קטגוריית "האחרים", אבל החברה האמריקנית הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה מ-1.5% ל-3%. ככל הנראה, הסיבה הגדולה לכך היא מבצע הסטודנטים של החברה שהתקיים בחודשים האחרונים של השנה ואיפשר לקנות את המקבוקים בהנחה משמעותית.

אפל חייבת לנצל את המומנטום הזה, להוריד מחירים, להשקיע בשיווק ולרכוב על האהבה של הישראלים למותג התפוח (בקטגוריות הסמארטפונים והטאבלטים). באפל מסוגלים להגדיל את נתח השוק שלהם, במיוחד כאשר שוק הסטארטאפים וארגוני היי-טק חדשניים, כבר בוחרים תקופה ארוכה לצייד חלק או את כל העובדים שלהם במקבוקים.

בקטגוריית האחרים, בה אפשר למצוא לפטופים ממותגים פחות פופולאריים, אפשר לראות צניחה בנתח השוק מ-8.4% ל-1.9%. מה שמצביע שהישראליים מעדיפים לפטופים של מותגים מוכרים.