שבוע תנודתי במט"ח: האירו היציג נפל השבוע ב-1.4%

בשווקים שוב חוזרים היום להתמקד במועד העלאת הריבית בארה"ב - ושולחים את הדולר להתחזקות

דולר / צלם: טינקסטוק
דולר / צלם: טינקסטוק

הדולר התחזק היום (ו') בישראל ובעולם בעוד סוחרים בחו"ל מעריכים כי הפדרל ריזרב בארה"ב יעלה את הריבית במחצית השנייה של השנה כמתוכנן, ולא ידחה את מועד ההעלאה.

הדולר היציג הוסיף 0.44% ל-3.861 שקלים וקיזז את הירידה השבועית לכ-0.6%. האירו היציג ננעל בירידה של פחות מ-0.1% ל-4.375 שקלים ורשם ירידה שבועית של כ-1.4%.

"השווקים עדיין ממתינים להתפתחויות בסוגיה היוונית", מסרו כלכלני בנק אגוד. התנודתיות במסחר צפויה להמשיך להיות גבוהה. עד כה השווקים מניחים שבסופו של דבר ימצא פתרון שכל הצדדים יסכימו לו, אולם צריך לקחת בחשבון שהממשלה החדשה ביוון נבחרה תוך הבטחות לסיום הצנע במדינה, כך שייתכן וללא הישגים משמעותיים נראה התפתחויות שליליות".

לפי האנליסטים באגוד, נקודות תמיכה לדולר נמצאות ב-3.88 שקלים וב-3.80 ש', ונקודות התנגדות ב-4.057 ש' ואחריה ב-4.10 ש'.

בשוק המט"ח העולמי מתחזק היום הדולר מול המטבעות העיקריים, למעט מול הין היפני. "הפדרל ריזרב נשמע אופטימי לגבי הנתונים הכלכליים בארה"ב, בייחוד בגלל נתוני התעסוקה", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג השקעות ב-Westpac Banking Corp.

ניל ג'ונס מ-Mizuho Bank הוסיף כי "למרות התגובה הראשונית לפרוטוקולים של הפד שפורסמו השבוע והפרשנות לפיה הפד לא ממהר להעלות את הריבית, המשקיעים הבינו מהר מאוד שהנתונים הכלכליים בארה"ב חזקים ויש סיכוי סביר מאוד שהריבית שם תעלה השנה. כל חולשה של הדולר היא זמנית".