כחלון למבקר המדינה: "פרסם את דוח הדיור בזמן"

לאחר חשיפת "גלובס", אומר יו"ר מפלגת כולנו משה כחלון: "דוח המבקר בנושא הדיור הוא הדוח החשוב ביותר שמבקר המדינה יפרסם בשנים הקרובות"

משה כחלון / צילום: תמיר ברגיג
משה כחלון / צילום: תמיר ברגיג

יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, קורא הערב (שבת) למבקר המדינה, יוסף שפירא, שלא להיכנע ללחצים הפוליטיים שמופעלים עליו ולפרסם את הדוח בנושא הדיור, אותו חשף "גלובס", במועד המתוכנן.

"דוח המבקר בנושא הדיור הוא הדוח החשוב ביותר שמבקר המדינה יפרסם בשנים הקרובות", אמר כחלון. "עליית מחירים של 75% ומחדל כה גדול מחייבים הקמת ועדת חקירה שתצביע על האשמים במחדל - ממשלות אולמרט-נתניהו-לפיד".

כחלון אמר עוד כי "נתניהו מנסה לברוח לנושא המדיני, כי אין לו תשובות לציבור בנושאי הדיור ויוקר המחיה. הליכוד מנסה לברוח לקונגרס ולמני נפתלי, כי הוא לא מסוגל לעמוד מול הציבור, להישיר מבט למצלמה ולהגיד - נכשלנו. ממה אתם חוששים? שהציבור יגלה את האמת?

"לפיד מסתובב ברחבי הארץ, עובר מאולם לאולם ומספר לציבור בלי בושה שבתקופתו מחירי הדיור נעצרו לראשונה. מה שהוא לא מספר לציבור זה שבתקופתו מחירי הדיור עלו ב-16%, והוא הרחיק את הזוגות בישראל ב-160 אלף שקל בממוצע מהחלום לדירה. זו פשוט הונאה. ציפי ליבני ויאיר לפיד מתנהגים כאילו לא ראו, לא שמעו, לא ידעו ולא היו חלק מהממשלה האחרונה.

"אני מקווה שהדוח הזה יקבל את הבולטות הציבורית הראוייה. בגלל הדוח הזה הלכנו לבחירות. בגלל הדוח הזה הציבור סובל. הדוח הזה יותר חשוב מכל חור בשטיח ומכל טחב על קיר".

ביום חמישי, נזכיר, נערכה בלשכת מבקר המדינה יוסף שפירא ישיבה מיוחדת לצורך קבלת החלטה לגבי היום שבו יפורסם הדוח המיוחד על משבר הדיור והזינוק במחירי הדירות. הדוח יפורסם באחד הימים הראשונים של מארס, לפני מועד הבחירות לכנסת ב-17 במארס.

הדוח צפוי לייחס אחריות גבוהה להיווצרות המשבר לשתי הממשלות האחרונות בראשות בנימין נתניהו. בדוח צפויה גם ביקורת על ממשלת אהוד אולמרט (שכיהנה עד תחילת 2009), בעיקר בהקשר של החלטתה מ-2008 להעדיף קידום תוכניות למגורים בפריפריה על חשבון קידום תוכניות במרכז הארץ. זהו הבסיס לטענתו של נתניהו בראיון הטלוויזיה בערוץ 2, שבו האשים את ממשלת אולמרט במצב שוק הדיור.