הטיפ היומי: ענקית התקשורת הצומחת של פטריק דרהי

מחלקת המחקר בקרדיט סוויס: Numericable, שנשלטת בידי החברה-האם של הוט, אלטיס, צפויה ב-2015-2018 לצמוח 8.9%, קצב שהוא אחד הגבוהים במגזר התקשורת

חברת התקשורת Numericable / צילום: בלומברג
חברת התקשורת Numericable / צילום: בלומברג

חברת התקשורת Numericable נסחרת בצרפת (סימול: NUM:FP) בשווי של כ-25 מיליארד אירו. החברה נשלטת (60%) על-ידי Altice שבשליטת פטריק דרהי; אלטיס היא החברה-האם גם של הוט הישראלית. מאז שנומריקבל, שהייתה חברת כבלים, רכשה במהלך 2014 את חברת הסלולר SFR, תמהיל העסקים שלה כולל 50% סלולר. העסקה מומנה בחלקה (8.8 מיליארד אירו מתוך 17 מיליארד אירו) בעזרת חוב חדש.

אנחנו מעריכים ששוק הסלולר הצרפתי משתפר סופסוף. לחצי התמחור נחלשים, וכבר חלפו שנתיים מאז ירידות המחיר האחרונות. אנחנו מצפים מ-SFR להתחיל להציג שיפור בעזרת הדור הרביעי, בזכות הגדלת הכיסוי של הרשת מ-25% באמצע 2014 ל-70% עד אמצע 2015.

בתחום התקשורת הקווית, המגמות הנוכחיות בנומריקבל נראות חזקות, ולמרות שעסקי התקשורת הקווית של SFR נפגעו יותר מהתחרות, אנחנו מעריכים שיירשם שיפור בסביבה התחרותית ושהחברות יצליחו להעלות מחירים.

להנהלת החברה-האם אלטיס יש רקורד טוב בהרחבת שולי הרווח, ואנחנו מאמינים שהסינרגיות בעסקה יוכלו להגיע מהר יותר מהצפי שנמסר, בעיקר בזכות נתוני הון חוזר טובים יותר שישפיעו לטובה על תזרים המזומנים החופשי. התחזית שלנו בנוגע לתזרים המזומנים מפעילות שוטפת לשנים 2015-2016 גבוהה מקונצנזוס האנליסטים.

לפי דיווחים בתקשורת, נומריקבל עשויה לרכוש גם את Bouyages Telecom. הסינרגיות מעסקה כזו יהיו משמעותיות - כ-7 מיליארד אירו. עסקה כזו גם תהפוך את צרפת לאחד משוקי הסלולר הכי ריכוזיים באיחוד האירופי, מה שמעלה את החשש מפני הגברת רגולציה. אנחנו סבורים שעסקת Bouyages יכולה לצאת לפועל אפילו במהלך השנה הנוכחית, אבל רק אחרי התקדמות מספקת באינטגרציה של SFR.

הצמיחה ב-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של נומריקבל גבוהה יותר מקצב הצמיחה בתעשייה - הצמיחה השנתית הממוצעת שצפויה לדעתנו ב-2015-2018 היא 8.9%, קצב שהוא אחד הגבוהים במגזר התקשורת. לפי מכפיל EV/EBITDA של 10 ועל בסיס התאמות מסוימות, מחיר היעד שלנו למניה נקבע על 53 אירו, פרמיה של כ-2% על מחיר השוק, וההמלצה היא "תשואת יתר".

מחלקת המחקר, קרדיט סוויס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם