הוט נדרשת להסביר מדוע קבעה מחירים מופקעים בתשתיות

ספקיות האינטרנט לא יכולות לרכוש קווים מהוט, לאחר שהתברר כי החברה קבעה מחירי שימוש גבוהים ב-30% מהמחירים שנקבעו לבזק, וכעת דורש משרד התקשורת הסברים כיצד ואיך הגיעה הוט למחירים כה גבוהים

משרד התקשורת פנה לחברת הוט וביקש ממנה להעביר אליו את המידע עליו התבססה החברה כאשר קבעה את מחירי השימוש בתשתיותיה. בקשת המידע באה לאחר שהתברר כי הוט קבעה מחירים לשימוש בתשתיותיה, אשר יקרים בכ-30% לערך מהמחירים שקבע המשרד לבזק.

במשרד התקשורת הביעו אכזבה מהמחירים שפרסמה הוט, ולפיכך ביקשו להבין כיצד קבעה החברה את המחירים, מה שמלמד על אפשרות שהמשרד יתערב ויכפה עליה מחירים שדומים מאד למחירי השימוש שקבע לרשת בזק.

במשרד התקשורת כבר הגיעו למספרים בנושא רשת הוט, אך העדיפו לא לפרסם שימוע לחברה מתוך מטרה לחסוך זמן ולאפשר להוט להתיישר פחות או יותר לפי המחירים שנקבעו לרשת בזק.

המשרד רמז להוט שזה מה שהוא שמצפה ממנה, אך החברה בתגובה פרסמה מחירים גבוהים בשיעור ניכר מהמחירים שנראו סבירים למשרד, והתוצאה היא שהרפורמה בשוק הקווי, שיצאה לדרך בשבוע שעבר, מושתת כעת רק על תשתיות בזק ולא על תשתיות הוט, שכן המחירים הגבוהים שקבעה אינם כדאיים כלכלית לספקיות האינטרנט להשתמש ברשת שלה.

לאחר שהוט תסביר כיצד הגיעה למחירים שפרסמה, יוכל המשרד להשוות את העבודות שעשתה החברה לעבודה שהוא עשה בסיוע חברת הייעוץ פרונטיר, וכך יוכל לקבל תמונה מעודכנת שתאפשר לו להתערב ולהורות לחברה לקבוע מחירים נמוכים יותר.

כפי שפורסם ב"גלובס", המשרד מצא בעבודה שלו שמחירי השימוש ברשת הוט צריכים להיות ברמה של מחירי בזק ואף פחות, ולכן יהיה מעניין לראות האם וכיצד יאכוף זאת המשרד על הוט.

מהוט נמסר בתגובה: "הוט הציגה מחירים סיטונאיים בהנחה משמעותית, המשקפים את העלויות של אספקת השירות ברשת הכבלים".