הפיקוח הגיע לחברת בזק: שיפור בתהליך מעבר הלקוחות

(עדכון) - אבי ברגר הגיע הבוקר עם צוות פיקוח של המשרד על מנת לעמוד מקרוב אחר תהליכי הביצוע של הרפורמה בשוק הקווי ■ בזק חשפה את תהליכי העבודה במסגרת מעבר לקוחות ממנה לספקיות האינטרנט ונראה שישנו שיפור

הפיקוח בעניין הרפורמה בשוק הקווי מגיע לבזק. מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר, ונציגים מאגף הפיקוח, הגיעו היום (ג') לבזק על מנת לעמוד מקרוב אחר האופן שבו הרפורמה מתקדמת.

בזק חשפה בפניהם את תהליכי העבודה במסגרת מעבר לקוחות ממנה לספקיות האינטרנט ונראה שישנו שיפור בתהליך וכך גם הרושם אצל ספקיות האינטרנט.

אנשי משרד התקשורת בקרו כבר אצל מספר מפעילים כדי להתרשם האם הם מצליחים להעביר לקוחות והיום הם מגיעים לבזק כדי לראות האם החברה עומדת בהוראות משרד התקשורת ומאפשרת מעבר חלק של לקוחות לספקיות האינטרנט.

הרפורמה בשוק הקווי מאפשרת לספקיות אינטרנט למכור ללקוח בחבילה אחת את הקישוריות לאינטרנט ואת התשתית. הבעיה היא הקשיים באופן המעבר שכרגע עדיין לא מתבצע חלק.בזק תנסה להוכיח שהיא מתיישרת עם עמדת משרד התקשורת והיא כבר לא מנסה לשנות את הוראותיו.

בבזק מעריכים שהתייצבות התהליך הידני למעבר לקוחות הוא עניין של ימים ספורים והגם שהחברה חושבת שמדובר בשגיאה קשה שעושה המשרד שכפה תהליך ידני במקום להמתין עוד קצת עד להשלמתו של תהליך אוטומטי, החברה מבהירה שהיא תיישם את הוראות המשרד.

תהליך הפיקוח על בזק מתחלק לכמה היבטים שהם התהליך התפעולי הנדסי והתהליך השיווקי. בהיבט השיווקי במשרד התקשורת רוצים לוודא שהחברה אינה מבצעת שיחות שימור בטרם עוברים הלקוחות, אלא רק לאחר שהלקוח עבר וזאת על מנת למנוע מצב שבזק תפחיד את הלקוחות באיומי סרק ועל ידי כך תמנע מהם לעבור. בזק אינה מכחישה שהיא מבצעת שיחות שימור אך הוויכוח הוא באיזה שלב היא עושה זאת והאם היא נוקטת בפרקטיקות פסולות בדרך.