ezbob הופכת לחברת האשראי המקוון לעסקים הגדולה בבריטניה

החברה - שהוקמה ע"י היזמים הישראלים תומר גוריאל ושרון פרלשטיין, ובה מושקעות קבוצת רוביקון, קרן הגשמה וקרן עידוד העסקים של ממשלת אנגליה - מספקת אשראי מיידי לעסקים בתהליך אינטרנטי מאובטח ומהיר

אמיר ברמלי /  צילום: כפיר חרבי
אמיר ברמלי / צילום: כפיר חרבי

EZbob, חברת האשראי לעסקים בבריטניה, רכשה חברה מתחרה בזירה המקוונת. EZbob סיכמה עם Wonga על רכישת EVERline, המובילה בתחום הלוואות לטווח קצר למגזר הפרטי. הרכישה הופכת את EZbob לחברת האשראי המקוון הגדולה ביותר בבריטניה, והיא מרחיבה את קהל לקוחותיה למעל ל-50 אלף, ואת ההלוואות שניתנו על-ידה ל-60 מיליון ליש"ט.

הרכישה יוצרת חיבור של הפלטפורמה הטכנולוגית של EZbob והניסיון הרב בשוק הבריטי של Everline. בנוסף, EZbob ו-Everline ייהנו מתוכנית הערבויות על סך 40 מיליון ליש"ט אשר התקבלה לאחרונה בידי קרן ההשקעות האירופית (EIF).

זוהי הפעם הראשונה שתוכנית זו ניתנת לחברת אשראי מקוון באירופה. התוכנית תאפשר ל-EZbob ול-EVERline לספק אשראי עד לגובה של 120 אלף ליש"ט לתקופה של עד 18 חודשים. במסגרת הרכישה מונה מנכ"ל EVERline לשעבר ראסל גולד כסמנכ"ל התפעול של איזיבוב.

EZbob, שהוקמה על-ידי היזמים הישראלים תומר גוריאל ושרון פרלשטיין, רשומה ופועלת בבריטניה אך מטה הפיתוח הטכנולוגי שלה יושב בישראל. בחברה מושקעות גם קבוצת רוביקון (15%) וקרן הגשמה (20%) וכן הקרן לעידוד לעסקים של ממשלת בריטניה.

"אני נרגש לומר כי המהלך העסקי הופך את איזיבוב לחברת האשראי המקוון לעסקים הגדולה ביותר בבריטניה ומציב אלטרנטיבה גם לבנקים בסקטור העסקי", מסר תומר גוריאל, מנכ"ל EZbob. "הרכישה מאפשרת לנו להמשיך ולפתח פתרונות אשראי יצירתיים על בסיס הטכנולוגיה הייחודית שלנו שתחוזק עכשיו גם בראסל ובצוות השיווקי המנוסה של EVERline. יצרנו EZbob חזקה יותר ושתאפשר ל-5 מיליון עסקים בריטים גישה זמינה לאשראי סביב השעון".

אמיר ברמלי, יו"ר רוביקון ביזנס גרופ, המשמש יועץ לניהול סיכוני אשראי של EZbob, הוסיף כי "אשראי מקוון ומהיר לעסקים בצמיחה הוכיח את עצמו כשירות חיוני מאוד בבריטניה ובמקומות אחרים בעולם. בהתפתחות הטכנולוגית והקצב המהיר של העולם העסקי כיום אין ברירה אחרת לעסקים אלא לקבל אשראי מהיר. בלעדיו הם עלולים לפספס הזדמנות עסקית. אני מקווה מאוד שגם בישראל יאפשרו לאתרים כמו EZbob לפעול לטובת רבבות העסקים בצמיחה שמאבדים זמן יקר".