נחשפה זהות עורף הראשים של דאע"ש: היי-טקיסט מלונדון

שירותי הביטחון בבריטניה חשפו לכלי התקשורת כי מדובר במוחמד אמווזי, תושב לונדון יליד כוויית, שהגיע ממשפחה אמידה וסיים תואר במחשבים

דאע"ש  / צילום מסך
דאע"ש / צילום מסך

כלי תקשורת בארה"ב ובבריטניה חשפו בצהריים (ה') את זהותו של "ג'ון הג'יהאדיסט", רעול-הפנים של העומד מאחורי ההוצאות להורג של אזרחי ארצות-הברית ובריטניה בשירות דאע"ש. על-פי תחקיר שפרסם העיתון "וושינגטון פוסט", מדובר במוחמד אמווזי, אזרח בריטניה שנולד בכוויית והתגורר בלונדון.

הוא גדל במערב לונדון במשפחה אמידה וסיים תואר בהנדסת מחשבים בקולג'. ב-2012 יצא לסוריה והצטרף לשורות המדינה האיסלאמית. "אין לי כל ספק שמוחמד אמווזי הוא אכן ג'ון הג'יהאדיסט", אמר אחד מחבריו בראיון ל"וושינגטון פוסט". "הוא היה כמו אח עבורי, ואני בטוח שזה הוא".

גם רשת BBC אישרה כי מדובר במוחמד אמווזי. בדיווח שפרסמה הרשת נמסר כי "מקורות ביטחוניים" החליטו לפרסם את שמו "מסיבות מבצעיות". שלשום אישרה משטרת לונדון כי שלוש נערות שיצאו את העיר לפני כ-10 ימים, חצו את הגבול לסוריה, וייתכן שיש קשר בין הדברים.

אמווזי, או "ג'ון", הופיע לראשונה בסרטון שפרסם דאע"ש בחודש אוגוסט, ובו הוא ערף את ראשו של העיתונאי האמריקני ג'ים פולי. לאחר מכן פורסמו סרטונים בהם נראה אמווזי רוצח את העיתונאי הישראלי-אמריקני סטיבן סוטלוף, את עובד הסיוע הבריטי דיוויד היינס, את נהג המונית הבריטי אלן הננינג ואת עובד הסיוע הבריטי פיטר קאסיג.