טורקיה: אירוע ביריד טלוויזיה בוטל בשל השתתפות ישראלית

סמנכ"לית גיל הפקות, אילנית סימן טוב, שהייתה אמורה להשתתף בכנס Discop באיסטנבול: "המארגנת אמרה: 'לי יש בעיה, והבעיה היא את'" ■ מנכ"ל Discop: שוקל לבטל את הכנס ■ ומה הקשר לסלפי עם מיס לבנון?

אירוע שאמור היה להתקיים היום (ה') בכנס תוכן מרכזי בטורקיה בוטל, לאחר שחברי פאנל סירבו לקחת בו חלק בשל השתתפות של אשת תוכן מישראל.

מדובר ביריד טלוויזיה מרכזי בן 3 ימים בשם Discop הנערך באיסטנבול שבטורקיה. במסגרת האירוע מגיעים קניינים ומוכרי תוכן מרחבי העולם, גם מישראל, כדי לסחור בפורמטים טלוויזיוניים, בעיקר למדינות אסיה, המזרח התיכון ומזרח אירופה.

במסגרת היום האחרון של היריד, שהוגדר כיום הפורמטי, אמור היה להתקיים פאנל מסכם, במסגרתו ניתנה הזדמנות לחברות מרחבי העולם להציג במעין פיץ' פורמטים חדשניים.

סמנכ"לית ההפצה של חברת גיל הפקות, אילנית סימן טוב, שובצה אף היא להופיע בפני 5 שופטים ו-100 קניינים מרחבי העולם.

"ביקשנו להציג שני פורמטים, ושלחנו לבקשת המארגנים את כל החומרים מראש", אמרה סימן טוב ל"גלובס". "בתום המצגת אמור היה להיות סבב של שאלות מהקהל. הגעתי בשעה שנתבקשתי, ואנשים החלו להיכנס לאולם. ניגשתי למארגנת בכדי לוודא שהכול בסדר, ואז היא אמרה: 'לי יש בעיה, והבעיה היא את'.

"שאלתי לפשר הדבר, ונאמר לי: 'כל השופטים ביטלו את השתתפותם בגלל שאת מישראל. הם לא מוכנים לשפוט בפאנל שיש בו אנשים מישראל'. לדבריה, הייתה התייעצות האם לקיים את הפאנל ללא השופטים, ובסוף הוחלט לוותר על האירוע לחלוטין. אמרתי שזה לא ענייני, שאין קשר בין פוליטיקה בין תוכן טלוויזיוני".

אסף גיל, העומד בראש גיל הפקות, אמר ל"גלובס" בתגובה: "מטרידה העובדה שהפוליטיקה האנטי-ישראלית מגיעה גם למחוזות הטלוויזיה, שעד עתה הייתה חפה מאירועים כאלה. אנחנו מקווים שממארגני האירוע ייצא לכך גינוי רשמי".

בגלל הסלפי עם מיס לבנון?

פטריק זוחוביצקי, המנכ"ל של כנס Discop, מסר ל"גלובס" כי לאור מה שקרה הוא שוקל לבטל את האירוע השנתי באיסטנבול, שהשנה השתתפו בו 1,200 משתתפים מלמעלה מ-70 מדינות.

"אנחנו מאוכזבים מאוד, ואני עצוב מאוד", אמר זוחוביצקי. "אנחנו עושים שווקים ברחבי העולם, ומעולם לא הייתה מעורבות של פוליטיקה. זה אסון מבחינתנו. אנחנו עושים את זה במשך 30 שנה, ופתאום הפאנליסטים שאמורים היו לקחת חלק בפאנל - מערב הסעודית, מלבנון ומירדן - הודיעו שהם עוזבים. אף פעם לא קרה דבר כזה, לאנשים בדרך-כלל לא אכפת מפוליטיקה.

"יש לנו לקוחות ישראלים רבים, קשת וארמוזה, ואנחנו עושים את זה באיסטנבול משום שזה אחד מהאזורים הנגישים היותר. זה פוגע בי במיוחד - אני יהודי ואבי ישראלי.

"זה התחיל רק באזור הצהריים, ואז הם הודיעו שהם לא מעניינים. התווכחתי איתם במשך שעתיים, אך לא הצלחתי לשכנע אותם. התשובה שקיבלנו היא הסלפי של מיס ישראל ומיס לבנון, הם אמרו שזו הסיבה העיקרית, ומה שקרה למיס לבנון בגלל העניין הזה, והוסיפו ענייני פוליטיקה שונים. הם עזבו בצורה יהירה מאוד, ואמרו לכולם שלא יגיעו לאירוע. אמרתי להם שזה מגוחך".