נתניהו: "מכבד את אובמה ומאמין בעוצמת היחסים עם ארה"ב"

ראש הממשלה ביקר בכותל לקראת נסיעתו לארה"ב ■ שטייניץ בראיון ל"דר שפיגל": "ישראל מודאגת מהאפשרות שאיראן תורשה להמשיך ולהפעיל 6,500 צנטריפוגות"

ברק אובמה בנימין נתניהו / צלם: בלומברג
ברק אובמה בנימין נתניהו / צלם: בלומברג

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר הערב (ש') בכותל המערבי בירושלים, ערב צאתו לארה"ב. "ערב נסיעתי לארה"ב ביקשתי לבוא הנה לכותל המערבי. בהזדמנות הזו אני מבקש לומר שאני מכבד את נשיא ארה"ב ברק אובמה. אני מאמין בעוצמת היחסים בין ישראל לארה"ב, בעוצמתם להתגבר על חילוקי הדעות, אלה שהיו ואלה שמן הסתם עוד יהיו.

"כראש ממשלת ישראל, חובתי לדאוג לביטחונה של ישראל ולכן אנחנו מתנגדים בתוקף להסכם שמתגבש עם איראן והמעצמות, שיכול לסכן את עצם קיומנו. מול הסכם כזה אנחנו חייבים להתאחד וגם להסביר את הסכנות שנובעות מההסכם הזה, לישראל, לאזור ולעולם כולו".

שטייניץ התראיין ל"דר שפיגל"

ד"ר יובל שטייניץ, שר המודיעין, התראיין לעיתון הגרמני דר שפיגל, ואמר כי "הדבר הכי מסוכן בהסכם המתגבש הוא האפשרות שאיראן תמשיך לקדם את המחקר בצנטריפוגות שיעילות פי 5 עד פי 10 יותר מאלו הקיימות כיום.

"מעבר לכך, ישראל מודאגת מהאפשרות שאיראן תורשה להמשיך ולהפעיל 6,500 צנטריפוגות, דבר שיהפוך אותה למעשה למדינת סף גרעינית באופן מיידי, עם חותמת כשרות מהקהילה הבין לאומית. אנחנו עדיין מקווים שמעצמות ה-P5+1 יימנעו ממהלך כזה שמאיים על עתידה של מדינת ישראל ועל ביטחונו של העולם כולו".