אינפלציית מחירים של קבוצות NBA? לא בהכרח

אחרי ששולמו 2 מיליארד דולר על הקליפרס, באטלנטה הוקס התאכזבו לגלות שההצעות הכי גבוהות שהגיעו לרכישת הקבוצה הסתכמו ב-800 מיליון דולר בלבד

אטלנטה הוקס, NBA / צלם: רויטרס
אטלנטה הוקס, NBA / צלם: רויטרס

בשבוע שעבר הסתיים הדד-ליין שהציבה קבוצת ה-NBA אטלנטה הוקס, שהועמדה למכירה על-ידי הבעלים שלה ברוס לבנסון בספטמבר האחרון - לקבלת הצעות. התוצאות? "ההצעה הגבוהה ביותר עבור רכישת ההוקס עמדה על 800 מיליון דולר" - כך דיווח המגזין "פורבס".

למרות שבמגזין מעריכים את השווי של אטלנטה ב-825 מיליון דולר בלבד, כולל זכויות התפעול של האולם הביתי שלה - הרי שמדובר על סכום מעט מאכזב, לאור עסקת הענק האחרונה שהתרחשה ב-NBA (סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר, רכש את לוס אנג'לס קליפרס תמורת 2 מיליארד דולר). על-פי הערכות, זהו אינו סוף הסיפור מבחינת ההוקס - שתקווה כעת לקבל הצעות חדשות למכירתה.

על-פי "פורבס", אטלנטה רשמה בחמש השנים האחרונות הפסדים תפעוליים בסך 29.5 מיליון דולר, על הכנסות שהסתכמו ב-347 מיליון דולר.

בדומה לבעלים הקודם של הקליפרס, דונלד סטרלינג - גם לבנסון אולץ על-ידי ה-NBA למכור את הקבוצה שבבעלותו בשל התבטאויות גזעניות: במייל ארגוני ששלח ב-2012 ודלף החוצה בשנה שעברה, טען כי "יותר מדי אוהדים שחורים מגיעים למשחקים שלנו".