הטיפ היומי: מניית ביומד אטרקטיבית למרות מכפיל גבוה

במחלקת המחקר של וויליאם בלייר, שותפו האסטרטגי של פועלים שוקי הון, מתחילים לסקר את מניית Entellus Medical בהמלצת "תשואת יתר"

חברת Entellus Medical / צילום: מתוך אתר החברה
חברת Entellus Medical / צילום: מתוך אתר החברה

יצרנית המכשור הרפואי Entellus Medical נסחרת בנאסד"ק (סימול: ENTL) לפי שווי של כ-400 מיליון דולר. החברה הונפקה לראשונה לפני מספר שבועות במחיר 17 דולר למניה, ומאז עלתה בכ-30%. החברה מפתחת, מייצרת וממסחרת טכנולוגיות ייחודיות ולא פולשניות לטיפול בסינוסיטיס כרוני, ויש לה פורטפוליו מגוון של מוצרים שמשמשים לפרוצדורות רפואיות בתחום.

המכירות של החברה מגיעות בעיקר מקו מוצרי ה-XprESS, מעין בלון שמתנפח במטרה לפתוח את הסינוסים במהלך פרוצדורה רפואית במטרה להקל על הסימפטומים של סינוסיטיס כרוני.

אנחנו סבורים שלאנטלוס יש הזדמנויות גדולות וצומחות בשוק. אנו מעריכים את השוק אליו היא פונה ב-955 מיליון דולר בשנה בארה"ב. להערכתנו, כיום רק 25% מהפרוצדורות הרלוונטיות מתבצעות; לאור התועלת הקלינית, אנחנו מצפים לאימוץ נרחב יותר בשנים הקרובות.

כ-70% מההזדמנויות בשוק קשורות לטיפולים אצל הרופא, והגורמים המהותיים באימוץ המוצרים על-ידי רופאים הם שיפוי ביטוחי תומך ונתונים קליניים חיוביים נוספים. ככל שהשוק מתפתח, אנחנו סבורים שאנטלוס תהיה הנהנית העיקרית, משום שהמוצרים שלה הם הכי ידידותיים לרופא ולמטופל.

על רקע הטכנולוגיה הייחודית שלה, והמגמות החיוביות בשוק, אנחנו מאמינים שאנטלוס תוכל לייצר צמיחה של לפחות 20% בהכנסות ב-3 השנים הבאות. נכון להיום, פרופיל הרווחיות של החברה אינו מרשים, אך הוא אמור להיות אטרקטיבי תוך מספר שנים. לאור השלב המוקדם יחסית במחזור חיי החברה, אנטלוס עדיין לא רווחית ושורפת מזומנים.

עם זאת, הרווח הגולמי שלה כבר היום גבוה מ-75%, עם אפשרות להתרחבות ל-80% בשנים הבאות. להערכתנו החברה תגיע לאיזון בשורה התחתונה ב-2017. נציין שהצמיחה של אנטלוס נשענת בעיקר על מעבר לפרוצדורות רפואיות במרפאות. אם השוק יתפתח בקצב איטי יותר מהצפוי, ישנו סיכון לתחזית שלנו בנוגע להכנסות החברה.

כאמור, מאז ההנפקה עלתה מניית אנטלוס וכיום היא נסחרת במכפיל 5.2 להכנסות הצפויות ב-2016. אנחנו מכירים בכך שהמכפיל גבוה, אבל המניה עדיין נסחרת בדיסקאונט ביחס לחברות צמיחה דומות, ולכן להערכתנו מדובר בנקודת כניסה אטרקטיבית להשקעה בה.

אנחנו מתחילים לסקר את המניה בהמלצת "תשואת יתר".

מחלקת המחקר, וויליאם בלייר, שותפו האסטרטגי של פועלים שוקי הון

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם