טדי שגיא רכש עוד חלק משוק קמדן בלונדון ב-95 מיליון ליש"ט

בדצמבר האחרון השלים שגיא את הנפקת קמדן מרקט בבורסת לונדון לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר

טדי שגיא / צלם: תמר מצפי
טדי שגיא / צלם: תמר מצפי

המיליארדר הישראלי טדי שגיא ממשיך בהשתלטות על שוק קמדן בלונדון: שגיא רכש עוד חלק משוק קמדן תמורת 95 מיליון ליש"ט, ולפי הודעת חברת Market Tech Holdings היא מחזיקה "כמעט באי שלם" ב-Camden Town.

השטח שרכש כעת שגיא, בגודל של 44,515 מ"ר, נמצא בצד התעלה, ועליו נמצאים Camden Wharf וה-Interchange Building.

בדצמבר האחרון השלים שגיא את הנפקת קמדן מרקט בבורסת לונדון לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר. (לסיפור המלא)

‏‎‎שגיא רכש במארס השנה את הבעלות בחברת ההחזקות ‏Camden Market Holdings‏ - פעילות שכוללת את ‏Stables Market‏ ואת ‏Camden Lock Village‏ - תמורת 400 מיליון ליש"ט. קמדן מרקט הוא שוק הקניות הפופולרי ביותר בלונדון, ומוקד משיכה תיירותי שני אולי רק לארמון המלוכה הבריטי ו/או הביג בן. מדי שנה פוקדים אותו 40 מיליון איש.

‏השוק מכיל שישה אזורים נפרדים: הראשון והגדול שבהם הוא ה-‏‏Stables Market‏ (שאותו רכש שגיא במארס); השני בגודלו הוא ‏Camden Lock‏ (שאותו רכש שגיא באוקטובר תמורת 70-90 מיליון ליש"ט); השלישי הוא תעלת קמדן (נרכש גם הוא על ידי שגיא); הרביעי הוא ‏Buck Street‏ (נרכש על ידי שגיא לפני שלושה חודשים); החמישי הוא ‏Electric Ballroom‏ (מתחם הופעות, לא בבעלות שגיא); והשישי הוא ‏‏Inverness Street‏ - החלק הכי פחות מהותי בשוק, שמצוי בבעלות העירייה. למעשה, זו הפעם הראשונה בתולדות השוק שרוב חלקיו מצויים תחת אותה בעלות.

‏‏לשגיא יש כבר תוכניות לפיתוח השוק, והוא מתכנן להשקיע יותר מ-300 מיליון ליש"ט, בין היתר בפיתוח המתחם ‏Camden Lock Village‏ שצפוי להיות מושלם בתחילת 2018. כמו כן, מתכנן שגיא להכניס טכנולוגיות אינטרנט לשוק המסורתי, כדי להרחיב משמעותית את פעילות הסחר האלקטרוני שלו. לצורך כך, בשבועות האחרונים החלה הקבוצה להפעיל מחסן לוגיסטי בגודל 15,000 מ"ר שמשרת את פעילות הסחר האלקטרוני. באמצעות הפעלת המחסן, יהיה ניתן בקרוב לרכוש דרך אתר האינטרנט של השוק ממגוון המוצרים הייחודיים שלו.

‏במקביל, נערכת הקבוצה להפעלת חנויות דיגיטליות במתחמי השווקים שיאפשרו חוויית מסחר דיגיטלי בזמן אמת, לצד חוויית המסחר הרגילה. מחזור המכירות הנוכחי של הסחר אלקטרוני בשוק עומד על כ-35 מיליון ליש"ט בשנה, ובקבוצה מעריכים כי בתוך שנתיים עד שלוש שנים יגיע מחזור זה לכ-200 מיליון ליש"ט.‏‎‎‏