העימות בערוץ 1 בוטל: ליברמן וכחלון בחוץ

(עדכון) - ערוץ 1 החליט לבטל את העימות שהיה מתוכנן להיות משודר שבוע לפני הבחירות, לאחר שמנהיגי המפלגות הודיעו בזה אחר זה כי לא יקחו בו חלק

יעקב אילון / צילום: דויד וינוקור
יעקב אילון / צילום: דויד וינוקור

ערוץ 1 החליט לבטל את העימות שהיה מתוכנן להיות משודר שבוע לפני הבחירות, זאת לאחר שמנהיגי המפלגות הודיעו בזה אחר זה כי לא נראה שייקחו בו חלק.

הראשון שהודיע כי לא יגיע הוא יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שטוען כי מלכתחילה הוא לא תכנן לבוא. גם במטות של משה כחלון ונפתלי בנט אומרים כי לא נראה שיגיעו.

בעימות לא היו אמורים להשתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו ויצחק הרצוג, מנהיג המחנה הציוני.

בימים אלה כבר החלו ההכנות הטכניות לעימות שאמור היה להתקיים באולפני ערוץ 9 במודיעין ולהיות מועבר גם בשפה הרוסית ובשפה הערבית.

מרשות השידור נמסר כי "הערוץ הראשון מבטל את העימות, שאמור היה להיות משודר שבוע לפני הבחירות גם בערוץ הראשון ובמקביל בערוץ 9 ברוסית, לאחר שמי מבין הפוליטיקאים שאישרו את הגעתם, נסוגו מהסכמתם".

במפלגת כולנו אמרו ל"גלובס" בתגובה: "אנחנו מכבדים מאוד את הפנייה מהערוץ הראשון, אבל אנחנו לא מוכנים להיות עלה תאנה של הרצוג ונתניהו בבריחתם מהעימות ומהדיון הציבורי בנושאים הבוערים באמת. אם הם יגיעו, נשמח לקיים עימות אמיתי בערוץ הראשון, הערוץ של כולנו".

מישראל ביתנו נמסר: "התפלאנו לראות את שמו של ליברמן בהודעת ערוץ 1. הודענו מלכתחילה כי נשתתף רק בעימות יחיד, ואין בכוונתו להיות חלק מקרקס נודד. מאחר שנערך עימות בערוץ 2, אין טעם בקיום עימות נוסף".