דניה סיבוס תקים את טרמינל הנוסעים בשדה"ת בתמנע

דניה סיבוס זכתה במכרז להקמת טרמינל הנוסעים ואזורי התמך בשדה התעופה החדש "רימון" שיוקם בתמנע ■ עלות הפרויקט נאמדת בכ- 400 מיליון שקל ■ הטרמינל החדש יחליף את שדה"ת באילת ויתן מענה ליותר משני מיליון נוסעים

רשות שדות התעופההודיעה היום (א') כי הזוכה במכרז להקמת שדה תעופה "רמון" בתמנע היא חברת דניה סיבוס. במסגרת הפרויקט, דניה סיבוס תקים טרמינל נוסעים חדש בשטח כולל של 30 אלף מ"ר.

הטרמינל החדש יתן מענה ליותר משני מיליון נוסעים ויכלול אולמות מרווחים לנוסעים, בטיסות בינלאומיות ופנים ארציות וחנויות "דיוטי-פרי". המכרז להקמת הטרמינל החדש יצא לדרך פחות משנה וחצי מאז הנחת אבן הפינה להקמת נמל התעופה. מגדל פיקוח בשדה רמון אשר נבנה בימים אלה מתנשא לגובה של כ-50 מטר, החלו להיסלל מסלולי הנחיתה וההסעה, עמדות חניה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, רחבות חניה למטוסי טורבו-פרופ, מגרשי חנייה לכלי רכב ומערך כבישים מהיר בין ארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון, שיוביל את הנוסעים משדה התעופה "רמון" לאילת בתוך 10 דקות בלבד.

בעקבות לקחי מבצע "צוק איתן" הוחלט להאריך את מסלול ההמראות והנחיתות של שדה התעופה "רמון" ל-3.6 ק"מ במקום 3.1 ק"מ, דבר שיאפשר לכל סוגי המטוסים, כולל מטוסי ג'מבו גדולים להמריא או לנחות ב"תמנע" מכל שדה תעופה בעולם ובמטרה לאפשר שדה תעופה אלטרנטיבי נוסף בישראל.

נמל התעופה "רמון" ישמש כנמל תעופה נוסף של מדינת ישראל ויחליף את נמלי התעופה "אילת" ו"עובדה לטיסות פנים ארציות ובינלאומיות. עלות הקמת נמל התעופה "רמון" נאמדת ב- 1.7 מיליארד שקל.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ אמר הבוקר כי "שדה התעופה הבינלאומי רמון אותו יזמנו הוא פרויקט לאומי בעל חשיבות עליונה שיפתח את העיר אילת בתעסוקה, בנייה ובהגדלת מספר התיירים לעיר". כ"ץ הוסיף וציין כי: "פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר את פיתוחה של העיר צפונה , תוספת אלפי יחידות דיור ומלונות בעיר וישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושבי העיר".

רונן גינזבורג, מנכ"ל דניה סיבוס, הוסיף: "הזכייה במכרז להקמת נמל התעופה תמנע תואמת את האסטרטגיה של החברה לכניסה והרחבת תחומי פעילות חדשים בארץ ובעולם הסינרגטיים לפעילותה העסקית אשר טומנים בחובן פוטנציאל עסקי גדול להגדלת מקורות הרווחיות והצפת ערך למשקיעים. שדות התעופה הבינלאומיים נבנו על ידי חברות בניה מהגדולות בעולם בשל האתגר ההנדסי והטכנולוגי ולעיתים אף בשותפויות של מגה חברות בניה. עם סיום הפרויקט בתמנע דניה סיבוס תבסס עצמה כאחת מחברות הבניה הבינלאומיות המובילות בעלות ניסיון וידע מקצועי בהקמת שדות תעופה".