מחר אירוע מיוחד: אפל תשיק את השעון החכם "אפל Watch"

השאלה הגדולה היא האם אפל תצליח להפוך את קטגוריית השעונים להצלחה - כמו שעשתה עם הטאבלטים, שנכשלו עד שענקית הטכנולוגיה מקופרטינו נכנסה לתחום

מחר (ב') בערב זה יקרה - אפל תכריז על השעון החכם הראשון שלה - אפל Watch. אפל נכנסת לשוק השעונים החכמים באיחור, אולם הקטגוריה הזו עדיין לא התרוממה, כאשר מספר רב של יצרניות סמארטפונים כבר השיקו מוצרים בקטגוריה. השאלה הגדולה היא האם אפל תצליח להפוך את קטגוריית השעונים להצלחה? כמו שעשתה עם הטאבלטים, שנכשלו עד שענקית הטכנולוגיה מקופרטינו נכנסה לתחום.

הצלחה של אפל תרים גם את המכירות של השעונים מבוססי מערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד Wear. כך שאם אפל תכבוש את הצרכנים, כל היצרניות ירוויחו. מהצד שלנו, הצרכנים, אנחנו נצטרך לחזור להתרגל ללכת עם שעון על היד ולזכור להטעין מוצר נוסף, כל לילה לפני השינה.

אירוע אביבי

לפני כמעט שבועיים, אפל שלחה הזמנות לעיתונאים בארה"ב עבור אירוע בשם Spring Forward אשר יתקיים בסן פרנסיסקו. אפל כבר הציגה את השעון לראשונה באירוע ההכרזה על האייפון 6 ו-6 פלוס בחודש ספטמבר. אז אמר טים קוק, מנכ"ל אפל, "אנחנו אוהבים לשלב חומרה ותוכנה במוצרים שמאפשרים ללקוחות שלנו לעשות דברים שהם לא חלמו עליהם. מדובר במוצר הכי אישי שבנינו".

עוד אמר קוק באותו אירוע, "עם כל מוצר מהפכני שאפל בנתה, היה דרוש גם ממשק מהפכני, עם המק הצגנו את העכבר שמאפשר לנווט בקלות במחשב, באייפוד הצגנו את הגלגלת שליטה ובאייפון מדובר במסך המגע. באפל Watch לא שמנו את הממשק של האייפון במסך קטן יותר, כי אז הייתה חוויה לא נוחה. ה-Watch מגיע עם גלגלת דיגיטלית הממוקמת לצידו. בעזרת גלגול שלה מתבצע הזום או שליטה בתפריט. אם לוחצים על אותה גלגלת חוזרים לעמוד הבית".

השעון של אפל יגיע עם מסך מגע מסוג רטינה וזכוכית ספיר. השעון כולל רצועה אותה ניתן להחליף בקלות ויש לו גם יכולת טעינה אלחוטית באמצעות משטח מגע תואם.

האפל וואץ' גם כולל את העוזרת הקולית של החברה סירי, שמאפשרת לבצע חיפושים בעזרת הקול בשעון (לא בעברית). אפל הוסיפה יכולת לתקשר בין שני אנשים שמחזיקים את השעון על ידי ציור עם האצבע על המסך. למשל, סימן של לב או ציור של אוכל בשביל לסמן שרוצים לצאת לצהריים.

האפל וואץ' מאפשר לקבל התראות משירותי צד שלישי כמו חיווי על הודעה מפייסבוק. יש גם אופציה לשליטה בסטרימר - אפל TV או חיווי של עדשת המצלמה. מלבד זה, אפל וואץ' מציע שלל תכונות בתחום הספורט, כמו חיישן מדידת דופק ואפליקציות ריצה ושיפור מצב הבריאות במשך היום. למשל, עידוד עמידה במשך דקה כל שעה וביצוע של ספורט כלשהו במשך 30 דקות במשך היום.

אפל גם הציגה אפליקציות עבור השעון שלה. למשל, התראה על זמן טיסה כולל כרטיס עלייה למטוס (אמריקן איירליינס), אפשרות פתיחת דלת החדר בבתי מלון של חברת סטארווד, באמצעות נגיעה של השעון בדלת ותשלום בבתי עסק התומכים בשירות Pay של אפל.

השעון מתוכנן להיות מושק כבר החודש בעולם. קוק שביקר לאחרונה בישראל, הודיע באירוע סגור לעובדי החברה בהרצליה פיתוח, שהשעון מתוכנן להגיע גם לארץ. השעון של אפל בעיצוב הבסיסי צפוי לעלות 350 דולר.