שיא של כל הזמנים במספר הגולשים באתרי העיתונים בארה"ב

קומסקור: בחודש ינואר נרשמו 173 מיליון גולשים יחודיים באתרי העיתונים בארה"ב - עלייה של 19% לעומת נתוני ינואר אשתקד

מחשב סלולר אינטרנט גלישה / צילום: שאטרסטוק
מחשב סלולר אינטרנט גלישה / צילום: שאטרסטוק

מספר הגולשים באתרי העיתונים האמריקאים הגיע בינואר האחרון לשיא של כל הזמנים, עם 173 מיליון גולשים ייחודיים - כך לפי נתוני חברת המדידה קומסקור, שעובדו על-ידי ארגון העיתונאים האמריקאי (NAA).

על-פי הנתונים, מדובר בעלייה של 19% לעומת ינואר 2014, אז עמד המספר על 146 מיליון גולשים, ועל עלייה של כ-5% מ-165 מיליון הגולשים שנכנסו לאתרי העיתונים המובילים בארה"ב בדצמבר 2014.

עד כמה האתרים האלה פופולריים? 82% מאוכלוסיית הגולשים בני 18 ומעלה בארה"ב נכנסה במהלך ינואר השנה לאתרים של העיתונים.

אתרי העיתונים מצליחים למשוך אליהם גם קהלי יעד אטרקטיביים במיוחד עבור מפרסמים - וכך 91% מהנשים בגילאי 25-34 ומהגברים בגילאי 35-44 נכנסו לאתרים אלה במהלך ינואר האחרון.

אתרי חדשות בארהב
 אתרי חדשות בארהב

מעבר לצריכת חדשות מהמובייל

נתוני קומסקור שופכים אור גם על מעבר מובהק לצריכת חדשות מהמובייל. ניתן להצביע על כך שמספר צרכני החדשנות ממכשירי מובייל בלבד זינק ב-73% מ-39.3 מיליון גולשים ייחודיים בינואר 2014, ל-68 מיליון שנה לאחר מכן.

במילים אחרות, מדובר בנקודת שיא נוספת מבחינת אתרי החדשות, שלפיה רוב הכניסות מגיעות ממכשירי מובייל באופן בלעדי, כש-39% מהגולשים גולשים רק דרכם כדי לצרוך חדשות ואקטואליה.

32% מהגולשים נכנסים רק ממחשבים נייחים וניידים, ו-29% נוספים גולשים או מהמובייל או מהמחשב.

עיקר הקפיצה במספר צרכני החדשות מהמובייל בלבד מגיעה באופן טבעי מהצעירים יותר. כך, נרשם זינוק שנתי של 155% בקרב גילאי 18-24, מ-3.2 מיליון גולשים שנכנסו לאתרי החדשות מהמובייל בלבד ל-8.2 מיליון דולר בינואר השנה. זינוק משמעותי נוסף של 122% נרשם בקרב גילאי 34-44.

עם זאת, הבעיה הגדולה שאיתה עדיין מתמודדת תעשיית העיתונות האמריקאית, ובכלל העולמית, היא לא כמות הגולשים אלא היקפי הפרסום. באתר MediaPost מציינים כי על אף העלייה בצריכת החדשות בדיגיטל, ההכנסות מפרסום באונליין עדיין מחזיקות בנתח קטן למדי.

ארגון NAA הפסיק אשתקד לפרסם דוחות רבעוניים על הכנסות העיתונים, כך שהנתונים המעודכנים האחרונים מתייחסים ל-2013, ומצביעים על כך שההכנסות מפרסום בדיגיטל עמדו על 3.42 מיליארד דולר - 14.5% מכלל ההכנסות מפרסום של העיתונים, שהגיעו ל-23.6 מיליארד דולר.

גם באשר למנויי דיגיטל, מדובר בחלק קטן בעוגה שהניב 3.7% מההכנסות, שהסתכמו ב-2013 ב-10.9 מיליארד דולר.